Nallebjörnen
Jag var ju iväg på en kurs emd mamma tidigt i höstas där vi fick lära oss att sy nallebjörnar (har för mig at tajg skrivit om det men hittar inte topicen) men här kommer iaf bild på min nalle som jag förfärdigade :P
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Vad gullig den blev

Riktigt fin.
Vad ska man ha som signatur tro?
Gullig! Liknar Nalle Puh ju!
#3 jo det gör han :) fast ännu mer liknar han egentligen Nassa! Tänkte om jag hade gjort honom i rosa tyg hade det vart nasse utan tvekan ;)

Nasse, absolut. En av mina favoritet, Nasse är ju så ängslig av sig men överskrider sina gränser ständigt.
Jag skulle gärna vilja sy ett par sådana nallar till mina barnbarn, en på 4 år och en på väg. Mönster? Har du det?
#5 jo, jag har mönster, men det är hemma hos mamma i skåne. kan ta med det hem nästa gång jag är där?

Ja tack. Snällt. Vad har du som fyllning?
#7 vanlig standard syntetfluff fyllning.
har en gris som jag handssydde med, har dock ingen bild ännu, och gav bort i födelsedagspresent. Den stoppade jag med en uttjänt prydnads-soffkudde från ikea som ajg gav kanske en 10-20 kr för….. ikeas billigaste huvudkudde funkar också finfint o stoppa kramdjur emd när den börjar bli knölig o börjar klumpa ihopa sig….
jag stoppar nästan alltid kramdjur väldigt hårt.
Söööt nalle!
Det finns förresten en ny iFokus site för hobbyn att sy nallar, http://nallar.ifokus.se