Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettsömnad
Läst 4740 ggr
Tigerkakans
0

Letar efter tigertyg

Hej!

Jag letar med ljus och lykta efter ett tigerrandigt tyg. Helst i velour/krossad sammet (tror jag det heter). Tyvärr har jag inte hittat det jag söker ännu men tänkte att kanske någon här vet var jag kan hitta det. Även andra tygtyper är intressanta bara det är tigerränder.

Mvh

Linnea

Anterrabae
0

oj.. svårt..

Vet att jag sett sådant på Kilotex i sthlm - sickla.. Men det var ett par år sen nu… 

I denna tråden finns länkar till ställen som säljer tyg..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

storkenflyger
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Panduro Hobby har ett tigertyg i sin katalog

Annars kan du göra som vi gjorde för några år sen när min dotter skulle på maskerad Ska försöka lägga ut en bild för första gången här på forumet Vi köpte svart tyg och mina döttrar rita klippte Jag sydde sen dit dem på en orange dräkt Mycke jobb Jag sydde i 2 dagar Puh vad jag var trött efteråt Men fin blev hon

Tigerkakans
0

Tack för tipsen! Bra ide att själv göra tigerränder. Snyggt.

Jag var förbi Kilotex idag och hittade faktiskt ett tigertyg som fungerar men tyvärr så hade de inte tillräckligt med det andra tyget så jag fick beställa.

Tigertyget skall vara detaljer på en burklädsel med tillhörande liggkorgar som jag tänker sy och knåpa ihop. Jag ska försöka komma ihåg att lägga ut en bild här när den blir klar så får ni se hur den blev.

/Linnea

storkenflyger
0

#3 Alltid kul att se vad andra har gjort Lycka till när du får tyget

AlexH
0

jag har handlat flera olika tyger på Tradera på deras auktioner.. väldigt många auktionerar ut tyger som man inte finner i butik och även vanliga tyger.. jag har funnit en hel del där.. även på e-bay den amerikanska.. visst tillkommer frakt men du kan garanterat finna annorlunda tyger och andra textilier där :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Morrhoppan
0

Titta på Jysk, jag köpte zebrarandigt tyg där som jag har gjort gardiner av till min sons rum. Det var ju ett år sedan, men de kanske har kvar.

Ewerhof
0

http://www.jonic-textil.se/catalog/index.php

Här finns det tigertyg….och andra djur. :)

PaulaW
0

Har förmedlat den länken till min dotter som har en liten son som älskar tigrar! Tack.

MegN
0

#2 Jag MÅLADE på ränderna när min 3-åring skulle på maskerad! Den "mysdressen" använde hon väldigt mycket sen, så ränderna blev till slut urtvättade och grå…!

storkenflyger
0

#9  De var ju bra sätt att måla ränderna Då kan man ju bättra på med färg efterhand som de blir utslitet Tack för tipset