Hä onnes!
Har ägnat em till att kvilta några grytlappar men maskinen vill inte. El så är det jag som inte har fattat galoppen! 
Undertråden vill inte sträcka sig snyggt hur jag än försöker ställa in maskinen (kör m vanlig raksöm) o ibland fäster inte under- o övertråd ihop. Några har blivit bättre än de andra så jag får väl ge bort dem till de som synar sömmarna noggrannast. De fulaste behåller jag själv. Usch, så less man blir när allting har onnese ända från början! 
Nu måste jag ta en dag el två för att att testa igenom hela maskinen (några år på nacken men har inte haft så mkt tid till att sy). Jag gillar den helskarpt men den har en hel del finesser som min gamla inte hade o min hjärna verkar ha krymt! 
Det värsta är att jag har hur mkt som helst som bara ligger o väntar på att bli kviltat…!

I behov av service, kanske? Alltså maskinen. 

Det kan inte vara så enkelt att det räcker att byta till en ny symaskinsnål?
Nja, maskinen är bara 2 år gammal o nästan aldrig sydd på…oljad är den.
Har nyss bytt nål till en passande till kvilttråden…nyinköpt nål.
HA! Jag såg rubriken och tänkte direkt, Västerbottning! :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Vindelbo…
Inte så långt från mig då, Lycksele :) He je ju på vägen!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Nij prautar kåonstit häur…. (<--- fonetisk skånska)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Atsjeplogk? 
Måste vara det :)
Åhå, där kör man ju förbi ngn ggn emellanåt…o så har vi en trevlig nätkompis därifrån…nästan synd man är gift! 
Jag har stor del av släkten där ju!

Oj! Kul med norrlänningar här. Själv är jag det också, på sätt och vis, fast på finska sidan nästan i höjd med Haparanda. Men ränderna går aldrig ur, förstås…