Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikett: virkning
Läst 56 ggr
Eda
3

Lättvirkad poncho av upprepat garn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta plagg har jag virkat med fasta maskor av en upprepad yllekofta. Beskrivning på såväl plagget som på hur man kan återvinna gammalt garn från stickade och virkade plagg, se: https://textilochtips.wordpress.com/2024/04/27/lattvirkad-poncho-av-upprepat-garn/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

(Om detta plagg bör benämnas poncho, cape eller schal tvista de lärde, i detta fall kallar jag den till omväxling för poncho!) Denna poncho är mycket lättgjord och tänkt för att även virkkunniga med demenssjukdom skall kunna klara av om hjälp ges med t.ex. uppläggning och montering. I detta fall har jag till material använt…
Vixxen
1

Går det att göra en sjal av detta mönster?

Eda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1: Menar du att den skall vara öppen fram? I så fall kan man ju bara virka en rak bit och svepa om.
Så här är denna poncho hopsydd.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Vixxen
0

#2: 👍