Sy egna kläder
Brukar du sy dina egna kläder eller kläder till barnen.
Stolt ägare till tre La permer
Nej, men det är något jag skulle vilja lära mig att göra! Jag tycker det är jättetråkigt att handla kläder samt även svårt att hitta något jag tycker är både snyggt och som sitter bra.
Att få göra plagget själv, välja mönster och material och kunna anpassa det under tiden man arbetar på det låter riktigt kul. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Brukade. Mycket. Dottern hade jeans innan hon kunde gå. På den tiden kunde man inte köpa.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag syr gärna mina egna kläder. Älskar att göra om och greja med sådant jag köpt på secondhand.
När barnen var små sydde jag nästan det mesta till dem. Handlade på secondhand och klippte till nya kläder.
Jag sydde när sonen var liten men jag var inte så
duktig. Jag lärde mig ett mönster på snickarbyxor så det sydde jag till honom. Jättefina faktiskt med snedfickor i sidorna.
Morgonrockar sydde jag till släkten också 😀
/Maria
Har sytt mycket barnkläder genom åren. Sytt nytt, sytt om, pimpat och fixat.
Innan dess sydde jag mycket till mig själv, är bortskämd med en mamma som sydde mycket. Man kunde önska nästan vad som helst.
Jag gillar kläder, men inte mode och inte nya plagg i skräpiga material, tillverkade på tvivelaktigt sätt. Älskar däremot att botanisera på secondhand och köpa fina material som man sedan kan ändra och fixa med.

Nu för tiden syr jag inte kläder. Men som ung sydde jag mycket av mina egna kläder.Fick en ny symaskin av min mormor när jag fyllde 18.Den står fortfarande kvar i syrummet men jag använder den inte längre.
När barnen var små sydde jag till dem.
Min mamma var också väldigt duktig på att sy.
Stolt ägare till tre La permer
Jag syr en del egna kläder. Tycker att det är roligt 🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik