Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettsömnad
Läst 3854 ggr
Aelsklinn
0

Overlockmaskin

Jag ska köpa mig en overlockmaskin! Men jag funderar på vilka som är bra och vlika som är dåliga. En kompis till mih har en gammal, begagnad Bernina och hon och hennes mamma anser att de är de bästa. Men jag har förstått att de är väldigt dyra. Någon som vet vad en sådan kan gå på?

Jag ser också många som säljer overlockmaskiner på nätet, de flesta är av märket Husqvarna Huskylock. Vet någon om dessa maskiner är bra? De finns att få tag på och kostar då ca 2000 kr. Är detta ett rimligt pris?

Tacksam för svar/ Linn

Morrhoppan
0

Om du går in på www.sysidan.se så finns där recensioner på olika symaskiner, kanske du hittar nåt där. I menyn längst upp står det recensioner, klicka där.

Aelsklinn
0

Nu har jag köpt en! För 500 kr på blocket. Som hittat! Ett ganska ovanligt märke dock: Artisan. Har aldrig hört talas om den. Men kvinnan jag köpte den av hade till och med skrivit ner flera telefonnummer till butiker där man kunde skicka efter dela. Det uppskattade jag väldigt mycket.

Jag fick ochså med flera trådrullar, bl.a 4 st oanvända svarta. En kanonaffär helt enkelt!

PaulaW
0

Grattis. Det låter som en bra affär.

MaMaMade
0

Aaah, den tittade jag också på…var sugen men det är snart jul o m 3 ungar varav 2 dessutom fyller år i slutet av dec + 1 jan…

/MaMaMade, strax norr om Umeå :)

leja
0

Har du samma diskussion som i min familj, om det är värst att fylla år före eller efter jul. Har en faster som är född den 23 december och en som är född den 30 december.

Fast julklappar är ett problem. Och en ny symaskin finns på önskelistan. Men vet inte om jag syr tillräckligt mycket för att det ska löna sig.

Cool

Vad ska man ha som signatur tro?

PaulaW
0

Jag fyller i mitten på januari. Det var tufft när jag var liten. Numera spelar det ingen roll.

MaMaMade
0

Sonen fyller den 1 jan…men det har gått bra. Han är mkt förståndig så han har fattat att det inte funkar att ha kalas på rätt dag…alla är så trötta av ngn anl! Glad

Han föredrar också att få ett par riktigt fina presenter istället för en massa pkt. Numer skippar han kalas o vill hellre att pappa skjutsar ner honom o ett par kompisar till äventyrsbadet i Ö-vik ed.

Minstan är för liten för att bry sig särskilt mkt om kalas o vad som är i pkt än…hon fyller 3 i år.