Annons:
Etikettkläder-mm-funktionsnedsatta
Läst 1007 ggr
Eda
2018-05-07 10:51

Sommarblus lätt att ta på och av

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Beskrivning på denna blus finns i min blogg: **Sommarblus mycket lättsydd, kan knäppas med magneter

**Blusen är mycket lätt att sy också för den måttligt sykunniga. Har man ingen funktionsnedsättning kan man sy ihop sidorna och trä blusen över huvudet i annat fall låter man blusen vara öppen i sidorna som knäpps ihop med magneter eller kardborrbandbitar (har man Pacemaker skall man inte använda magneter eftersom de kan störa frekvensen).

Blusen kan också användas som ”Off shoulder” dvs ett plagg som visar axlarna, det är mycket modernt för närvarande.
(När jag häromveckan var i Venedig såg jag många blusar urringade på detta sätt, nackdel tycker jag som är en gammal tant är att det känns obekvämt och att BH-banden lätt syns).

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
DesK
2018-05-07 11:17
#1

Jättebra mönster 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

parsley
2018-05-07 11:25
#2

Tack för din beskrivning!

Upp till toppen
Annons: