Symaskin
Hej!
Nu är det dags för årets balklänning att sys. I år har jag dock ingen symaskin att låna så jag tänkte köpa mig en!
Jag har kollat runt och kommit så långt att IKEAS lilla mskin är för dålig för mina behov.
Jag syr som ni kanske förstår en balklännig/år, sen blir det ju nått plagg här o var som ska tillverkas, lagas eller göras om. Så nu ill jag veta, måste jag köpa en Husqvarna för at senare inte ångra mig? Eller kommer jag att nöja mig med någon modell fårn Siba, OnOff eller den på rusta? Någon som har någon av dessa maskiner?
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/30302?opendocument&markID=

Har du testat att lägga in din fråga på sysidan?
Har du möjlighet att besöka någon återförsäljare av symaskiner så du kan testa och provköra olika symaskiner?
Personligen skulle jag inte köpa någon av maskinerna från Rusta eller On-off. Däremot skulle jag kolla upp Brothers symaskiner för att se om de är bra, dels har jag andra Brotherprodukter som är OK, dels säljs Brothers symaskiner även av fackhandeln.

tack för tipset och åsikten =)

Köp ingen Yamata. Det märket har jag otroligt dåliga erfarenheter av.

Jag har bestämt mig att ta rådet "Köp en symaskin som nä du köper bil, provkör den". Så imorn bär det av till stadens två symaskinsaffärer med mitt fodertyg som min gamla maskin inte klarade…

Du får hemsk gärna berätta vad du väljar och varför - jag har samma behov.
:-) Inge

jag köpte en Husqvarna Viking, Emerald 122. den kostade 4000 och hade alla sömamr jag kan tänkas behöva. Hoppas jag itne blev lurad på priset bara…
Jag fick testa alla möjliga sorters tyger (inklusive mina egna) med varierande tjocklek.
Premiärklänningen är snart klar och jag är supernöjd med mitt köp.
Det är mycket med maskinen som påminner om min fösta symaskin jag fick låna av mamam, en gammal Singer, det var kanske därför jag föll så för denna maskin =)
Hej. jag var i valet o kvalet men mannen på sitt 50 år gamla enmansföretag i symaskinsbranschen, tittade ut och sa -du kör ju en kvalitetsbil (volvo-95) och det är samma sak med maskiner.
jag valde Huskvarna Emma, 4000:-, la 1000 i handpenning och resten på avbetalning för en mycket låg ränta.
ångrar mig? aldrig!