Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etikettbroderi
Läst 3763 ggr
cat-malou
0

Måste bara visa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker att denna tavla som min mor har broderat är så vacker. Den är nog 25-30 år gammal vid det här laget men en av mina favoriter.

cat-malou
1

Detaljbild

cat-malou
0

Detaljbild (suddig tyvärr)

cat-malou
0

Detaljbild

leja
0

Vad fin. Vilket arbete, man blir imponerad.

Cool

Vad ska man ha som signatur tro?

Mervi
0

Jättefin! Skrattande

Anterrabae
0

Verkligen jättefin! Pappa broderade en liten tavla med liknande motiv.. =)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Mervi
0

Två små har jag också sytt en gång i tiden, en dam och en herre. Men detta stora är helt suverän.

cat-malou
0

Små sådana har jag också sett flera gånger men aldrig någon sån här stor. Vad som också är så fantastiskt med den är att min mor lånade mönstret av en gammal tant och satt och ritade av det på millimeterpapper! Den är sydd i räknad korsstygn och vi har redan pratat om att jag ska få mönstret och om min bror vill så får han tavlan. Så kanske nån gång i framtiden kommer jag själv att sy en sådan här.Fundersam

storkenflyger
0

Helt underbar

Pomperipossa
0

Jättefin. Glad

ullna
0

Hej alla,

Jag fribroderar. Började 2001 när jag gått i väggen och kreativiteten flyttade från huvudet till fingrarna. Jag satt i helt tysta rum och broderade i åratal. Tålde varken ljud eller stress.

Före det har jag bara broderat "måsten" i skolan. Men jag tecknade och målade mycket som ung och hade A i teckning.

Jag har några bilder på mitt fotoalbum

MaMaMade
0

Jättefint ullna! Jag skulle vilja jobba lite friare m mina lapparbeten, göra mer åt bonad-hållet o kombinera m broderier, pärlor mm men till det behöver jag lugn o ro…är inte så bra på att jobba fritt, jag är nog för abstrakt i mitt tänkande är jag rädd. Det får nog lov att vänta ett par år tills Minstan börjar FSK så jag får lite ro här hemma några dagar i v. :)

Mervi
0

Jättefina ullna. Brodera är jättekul, jag gillar att handarbeta även om det inte blir så jätteavancrade saker.