Textilhantverk iFokus

Textilhantverk

Etiketttovning
Läst 4944 ggr
dara
0

tovade tofflor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej jag ville bara visa mina tofflor och vantar som jag tovat.

harni några kreationer som ni vill visa upp så vill jag väldigt gärna se Skrattande

leja
0

Va fina de blev. Kul att se.

Cool

Vad ska man ha som signatur tro?

Anterrabae
0

jättefina! Gillar speciellt tofflorna. =)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Mervi
0

Så fina!

Margareta
0

Jättefina!

Numer pensionär i Nynäshamn

dara
0

tack  så mycket

isnornin
0

Vad fint!!

MVH Isnornin

MaMaMade
0

Oh, jag vill också tova! Dygnets timmar *måste* utökas… ;)

Jättefint!

dara
0

ha ha ha , jo jag skulle också bra gärna vilja utöka dygnet med ett par timmar, just nu håller jag på att väva en trasmatta, kan skicka bild när den är klar om ni vill se…

MaMaMade
0

Självklart vill vi se…vi vill se *allt*! :)

Väntar o längtar efter att Guben ska fixa till en lada så vi kan flytta allt från vinden dit, så sonen kan flytta upp o Minstan få ett eget rum i hans gamla. Sedan ska allt från förrådet ut i ladan, förrådet varmbonas o bli till 2 rum; gästrum + nytt syrum åt mig. Just nu sover Minstan i mitt nuvarande syrum vilket innebär att den enda tid det är ro i huset till att sy är när hon sover…= symaskin i köket, opraktiskt. Sätta upp vävstolen är inte att tänka på! Samlar tyg till mattrasor sålänge…har 100 kassar snart!

mariatingsund
0

Hur funkar tovat? Om du t.ex. är ute och de blir blöta i regnet? Krymper de?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[SusanneKs]
0

Tovat ska inte krympa om det är riktigt gjort. När man tovar jobbar man med att krympa ullen och när det är färdigt går det inte att krympa den mer.

Dygnet skulle vara dubbelt så långt och man skulle inte behööva sova mer än hälften jämfört med nu. Ändå skulle nog inte tiden räcka till!

dara
0

11# exakt…. dock läser jag textil på universitetes så lite tid har jag i alla fall…

här är matttan jag gjorde, min är den lila  och vita bakom den blåa

dara
0

band jag vävt med brickor och bandgrind