Världens enklaste babyklänning
Den består av ett rakt hoprynkat stycke.
Mönstret tror jag att jag fick på yrkesskolan för c:a 50 år sedan! Jag har senare läst i någon av ICA-kurirens böcker, tror jag att det var, att modellen ursprungligen kommer från Spanien och att klänningen såldes till turister. Hur som helst fungerar den utmärkt för en c:a 4 månaders baby. Lägger man till lite extra på fållen nertill så kan man använda klänningen några månader till. Ett tips är då att sy med största stygnlängd och lös trådspänning, då blir det lättare att fålla om den!
På ursprungsmodellen fanns ingen brodyr, den har jag lagt till. Om man vill kan man också kanta den med en volang.
Beskrivning finns på min textilochtipsblogg: Babyklänning, storlek c:a 4 månader

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
jag minns denna modell. Min mamma sydde den till min lillasyster. Jag tyckte den var så söt.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Vilken smart modell. Enkel och funktionell, samtidigt som den är fin. Tack för att du delat den.