"Hela Sverige syr"
TV4s lillebrorkanal Sjuan söker nu deltagare till ett nytt TV-program, ett slags "Hela Sverige bakar" fast inom sömnad. Förhoppningsvis inte alltför mycket efterapning av Project Runway. Jag är mycket nyfiken på vad för "uppdrag" som deltagarna ska få att sy i programmet. Vad tror ni?
Envishet och drömmar
Den brittiska versionen heter Great British Sewing Bee och visades i våras. Den är bra mycket mysigare än Project Runway och har vanligt sykunnigt folk i olika åldrar som deltagare. Många med mig hoppas att den svenska versionen ska ta efter den brittiska hellre än att efterapa Project Runway.

# 1. Den har jag missat! Får genast googla för att se var man kan se den online. Jag har ju sett The Great British Bake Off, motsvarigheten till Hela Sverige bakar. Om man tänker på hur mycket den svenska "Hela Sverige bakar" liknar den brittiska, och antar att sy-versionen är lika lik den brittiska förlagan, är det ju goda odds för att vi slipper Project Runway-konceptet (för övrigt var ju även svenska Project Runway som gick på TV3 för något år sedan bisarrt likt förlagan, gav riktigt rysningar).
Envishet och drömmar

Hurra, hela brittiska säsongen finns bl a på YouTube!
Envishet och drömmar
Ja den är härlig.
En julspecial visades också men den missade jag tyvärr för den togs bort från YouTube när någons medlemskap upphörde. Jag lyckades inte hitta den på BBC heller.
Men jag ser fram mot höstens program på TV7.
Jag råkade på den här länken idag
Det ser lovande ut.
När börjar detta program? Vore kul att se.
Allt jag vet är att man tänker spela in programmen under ett par veckor i augusti, sen ska de tydligen de 8 programmen visas senare under hösten.