Vilken hund! Imponerad. 
Haha! Ja, jag hoppas den ser bättre ut när den fått lite "päls" 
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
#2 Får man se det färdiga resultatet? Håller också på att virka denna pudel. 🙂
Gjorde aldrig klart den. Funderar på det men jag vågar inte 😛 Det är bara formklippningen kvar men jag vågar inte klippa i den ifall det skulle bli fel :P Det var så himla drygt med snörena då jag var tvungen att sitta och dela på allt garn innan jag kunde karda den.
Men såhär ser den ut och förhoppningsvis vågar jag klippa i den nån dag 😃
//Helene
Vilka finisar ni gjort!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Vilken söt fluffboll! Vilken storlek på virknålen använde du? Och vad för garn? :) Jag håller på att sy ihop min hund nu. Så pälsen kommer snart den med. Men jag fick använda virknålen 3mm så min blev lite större i maskorna än originalet. ;)
#4 Attans vad läcker!! Nu blir jag ju riktigt sugen på att virka en sån, har aldrig virkat annat än platta saker som dukar och mormorsrutor, förutom ett par tofflor. Dags att utmana mig själv 😃och så ser jag verkligen fram emot att få klippa den, jag älskar ju att klippa pudlar som den pälsvårdsfantast jag är 😛
#7 Bara att sätta igång! 😃 Den var rolig att göra men tog mycket tid och massor av garn går åt. 😛
#6 Jag använde 3ans nål. Men en Boye, den är lite mindre än vanliga vad jag sett. Och Nissegarn :P 100% akryl. Till för virknål 2½.
#7 Ja det måste du! :D Den var väldigt lätt att virka.
Jag såg också fram emot att klippa, men med tanke på att det tog sån tid med pälsen så vågar jag inte nu 😛 Men nån gång fattar jag nog tillräckligt mod :D
//Helene
#4 Varför var du tvungen att dela på alla trådar innan du kunde karda den? 😐 För mig gick det helt ok att borsta på en gång utan att dela på garntrådarna. 🙂
Min vovve har en fluffig svans nu, men bröstkorgen, dom vita bollarna och huvudet är kvar. ^^
Skulle du kunna förklara hur du gjorde tassarna? jag fattar inte hur jag ska få ihop dom. 🤔
#10 Delade jag inte på trådarna slet kardan bort nästan All garn :/ Tog mig säkert över en vecka att dela på allt. Det var allt utom kul 😛
Tassarna? Oj, det kommer jag inte riktigt ihåg. Men gjorde en boll utan fyllning i storleken jag ville ha :P
//Helene
#11 Jasså? Visst slet kardan av lite garn men trådarna sitter ju fast. Så jag fortsatte karda endå. Resultatet blev en väldigt fluffig och fin svans. :) Aha gjorde du typ en magisk cirkel då eller luft maskor?
#11 Hmm, här slet det bort nästan allt :/ Vad skönt du slipper :D Det sparar in väldigt mycket tid
Jo, en magisk ring, sen ökade jag så mycket som jag ville ha tassen bred och lång, en halv boll typ. Lämnade den öppen. Och när jag fäste trådarna gjorde jag det rakt igenom tassen så den skulle bli platt.
//Helene