Annons:
Etikettkläder-mm-funktionsnedsatta
Läst 418 ggr
Eda
2020-05-26 08:03

Textila tips för en hand

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Visste ni att man kan såväl sticka som virka med en hand. Jag har hittat flera Youtubefilmer, som visar hur detta går till med och utan hjälpmedel. Länkar till filmerna finns i min blogg.

Jag har själv klurat ut hur man kan påta samt trä på garn på synålar med en hand. Att knyta rya samt att brodera med en hand fungerar bra om arbetet är fastspänt i en ram. Att knyppla med en hand har jag testat, det fungerar men dels är det ovanligt att man har knyppeldynor i sin ägo och dels tyckte jag det var svårt med att fixera rullen och spola upp garn på knyppelpinnarna med en hand.

Länkar till filmer och beskrivningar (förutom till knyppling) se: https://handikapptips.wordpress.com/2020/05/24/hobby-for-en-arm/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Magi-cat
2020-05-26 08:24
#1

Så bra tips du alltid kommer med, Eda! 🌺✨


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Eda
2020-05-26 08:33
#2

Tack Magi-cat för kommentaren!🌺

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: