Annons:
Etikettpyssel-heminredning
Läst 1221 ggr
Tant Grön
3/1/19, 11:29 AM

Brukar ni göra egna grytlappar?

Brukar ni göra egna grytlappar eller köper ni? Förr så virkade jag alla mina, numera syr jag dom. Ett bra sätt att ta tillvara på smålappar tycker jag.

Annons:
JMW
3/1/19, 11:45 AM
#1

Det har hänt att jag gjort egna. Sydda. Fast ibland köper jag om jag hittar några till bra pris och utseende.

Förr har jag också virkat men jag tycker inte de funkar så bra.

MonicaLagerquist
3/1/19, 11:55 AM
#2

Jag syr mina egna.

Har nog aldrig  köpt någon

Stolt ägare till fem La permer

Namiko
3/1/19, 11:58 AM
#3

Min farmor syr fler grytlappar än någon i släkten behöver så jag behöver varken köpa eller göra egna. Får ett nytt par varje jul om jag vill.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Tant Grön
3/1/19, 12:17 PM
#4

Håller med om att sydda är bättre. Förr tog jag lappar av trasiga jeans och hade som mellanlägg, men så hittade jag en stor bit på second-hand , vet inte vad det kallas, av sådant som man skall ha emellan. Man kan använda kakmått och göra en applikation och sy på. Gjorde en gång så söta påskgrytlappar, klippte ut kycklingar ur en gammal trasig påskduk och sydde på.

Maria
3/1/19, 12:45 PM
#5

Förr virkade jag men numera har jag hittat jättefina på loppis. Både sydda och virkade.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Effie
3/12/19, 9:59 AM
#6

Grytlappar ska fungera.

Har, på marknad (där bekanta sålde) hittat fina, hjärtformade, med ficka att stoppa in handen I så den är skyddad…sådana köper jag gärna.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
Upp till toppen
Annons: