Annons:
Etikettallmänt
Läst 537 ggr
parsley
2018-06-17 13:22

Att välja modell

Det går inte att komma ifrån att jag har några favoritmodeller. När det gäller koftor så är Drops 110-2 en favorit. Den stickas på tvären, så man börjar vid ena framkanten och fortsätter till ärmen och vidare till bakstycket. Koftan är A-linjeformad och formas med hjälp av korta varv, så man har fler varv i nederkanten än uppe vid axeln. Den är riktigt rolig att sticka och jag tycker modellen är klädsam. 

När det gäller klänningar så är omlottklänningen en klar favorit, bl a för att den är så tillåtande i förhållande till kroppen.  Har en känsla av att omlottklänningar kan vara svåra att hitta på second-hand eller hos de stora kedjorna. Dyrare klädmärken typ Underbara Claras Clarity kan ha.  Syr man så kan man relativt enkelt fixa en omlottklänning. 

Tröjor stickar jag gärna uppifrån och ner, så man kan prova dem under tiden man stickar och göra ev förändringar efter hand. 

Hur tänker ni? Testa nya modeller eller hålla fast vid gamla favoriter som känns rätt. Ett stickat plagg som inte känns rätt kan man ju repa upp, men det är värre om man satt saxen i ett tyg. Då blir det oåterkalleligt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: