Annons:
Etikettsömnad
Läst 1242 ggr
Eda
2018-02-10 12:53

Syclips

Många tycker att det är besvärligt med knappnålar, speciellt om man som jag har artrosfingrar, då finns Sy-clips som alternativ. Ursprungligen tror jag dessa var avsedda för läder, plastbelagd väv, quiltning och om många tyglager skall hålla ihop som det är svårt att nåla i, men de är alldeles utmärkta för att Fästa ihop vilka tyger som helst och ersätter tråckling. Clipsen har platt undersida och är dessutom lätta att ta bort vid symaskinssömnad.

De finns i olika storlekar och i olika fabrikat med benämning som Wonderclips, Nähclips, Clovers. - Säljs av bl.a Bibbis textil, Ohlssons tyger, Husqvarna Tyger & Symaskiner.
OBS! Bibbis textil har Wonderclips som månadsvara nu i februari. (https://www.bibbistextil.se/)

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
DesK
2018-02-14 18:30
#1

Vilket bra tips! Sådana vill jag ha 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

JMW
2018-02-15 19:29
#2

De där är bra! Jag har haft sådana i många år då jag syr lapptäcken. Även när jag gör väskor är de bra mycket bättre än nålar. Allt som är för tjockt för nålar.

Upp till toppen
Annons: