Annons:
Etikettallmänt
Läst 447 ggr
Choklad
2017-06-04 13:17

Garn

Jag har en fråga om garner.

Då jag växte upp så var det lättare att virka, eftersom garnet inte delade upp sig i "småtrådar" och gjorde så att virknålen fastnade inne i en ögla, men  i nutid tycker jag att det nästan alltid händer så, det är irriterande. 

Eller är det bara jag som inbillar mig? Jag har samma virknålar som för minst 20 år sedan, några nya har ju tillkommit till "samlingen" men det verkar inte vara någon skillnad på vilken virknål jag använder. 🤔

U R us

Annons:
Maria
2017-06-04 13:33
#1

Det beror väl alldeles på vad för garn du använder.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

parsley
2017-06-04 13:47
#2

Tror också det beror på vilket garn du använder. När jag tittade på ett par bomullsgarner från Drops, som jag har liggande, så verkar de bestå av ett antal deltrådar som är ganska löst sammantvinnat. Garnet från ett gammalt garnnystan från 1960-talet, ser inte inte ut på samma sätt och jag har även något loppisgarn som inte är så "trådigt". Tror att garnerna som inte är så trådiga kallas kabeltvinnade. 
Vartofta har en del virkgarner av olika slag om du vill titta och jämföra.  http://www.vartoftagarn.se/vartoftagarn_sv/billiga-virkgarner/virkgarner.html

Choklad
2017-06-04 13:53
#3

Ahaaa 👍

Jag tackar så hjärtligt 😃❤️ Jag har dessutom sökt efter garnhärvor så nu blev jag jätteglad 😃

Då är det kabeltvinnat som jag ska beställa hädanefter

U R us

Upp till toppen
Annons: