Annons:
Etikettfrivoliteter
Läst 2863 ggr
Choklad
2017-05-29 11:26

Nålar till friolitet / frivolitet

Jag var en runda inne i stan i fredags, frågade om de hade nålar för frivolite, men ingen hade det, istället föreslog man att jag skulle använda långa nålar, och en tog fram en vanlig stoppnål . Jag har redan långa docknålar, som jag tycker går bra, men de är spetsiga och man behöver vara försiktig och ta det lite sakta eftersom de är så spetsiga. Någon föreslog att jag skulle slipa ner spetsen på nålen, men hur gör man det? 

Jag blir förvånad över att man i handarbetsaffärer inte ens vet vad frivolite`   är för något. 

Tydligen är det sällsynt detta handarbete?

U R us

Annons:
parsley
2017-05-29 12:12
#1

Det verkar finnas sk tatting needle på ebay.uk. Är det sådana nålar du är på jakt efter?

Namiko
2017-05-29 12:20
#2

Du får nog leta på internet om du vill kunna hitta nålar. När jag ville testa på så beställde jag skyttlar på internet för jag var rätt säker på att jag inte skulle hitta några i min stad.

Sällsynt är det, jag snubblade över det av en ren slump och hade aldrig hört talas om det innan. Ingen annan jag känner har hört talas om det heller.

Jag testade att leta lite och det verkar svårt att hitta nålar över huvud taget i Sverige och man får istället beställa från nåt annat land, jag hittade en webshop i USA som fokuserar på frivoliteter med nålar här. Där finns nålar i flera olika storlekar och dom skickar till Sverige.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Ess1
2017-05-29 14:08
#3

Här är en dansk sida (orkis på danska):

http://kniplestuen.dk/78-orkisnale

Och en grupp om frivoliteter på facebook:

https://www.facebook.com/groups/194594043486/

Choklad
2017-05-30 11:29
#4

Tack så jättemycket 👍

U R us

Choklad
2017-05-30 11:49
#5

# 1 ja det är det jag menar, ska kolla, tack 🙂

U R us

Choklad
2017-10-10 11:00
#6

hittade nålar som inte sticks   :        

  www.virknålar.se   De säljer vävnålar som funkar hur bra som helst till frivolite`    men  de är av lite grövre sort, man kan använda garn som passar till virknål  1.75- eller 2 och grövre, de är bra till mjukt garn också, som akryl och liknande.  passar inte så bra till tunn tråd.  Jag är jättenöjd med dem. 👍

De säljer skyttlar också

U R us

Annons:
Upp till toppen
Annons: