Annons:
Etikettsömnad
Läst 676 ggr
Sery
2017-05-08 22:27

Pressarfot som vinglar - del som lossnat!

Hej!

Jag har en enkel maskin, icke datoriserad med andra ord. I helgen satt jag och sydde och plötsligt rasar en liten metallbit ut från utrymmet där lampan sitter. Sedan dess går det förvisso att sy, men om jag kör över t.ex en söm så efter det liksom hänger pressarfoten lite i luften, väldigt störande.

Jag har kikat och ser hur funktionen för pressarfotstrycket fungerar, en del som pressar upp en fjäder och det är någonstans där jag tror det saknas en del som håller fast foten där den ska vara!

Så till frågan: Finns det någon här som kan kika på några bilder och se var felet är? Har just lagt mig men tänkte kolla läget så får jag ta bilder imorgon isåfall. :)

Tack på förhand!

Annons:
parsley
2017-05-09 07:41
#1

Jag får tyvärr ingen aha-upplevelse av din beskrivning. Testa att lägga upp bilder och se om någon kan hjälpa dig. Att lämna in maskinen på service kanske kan vara ett alternativ?

Sery
2017-05-09 12:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#2

#1 Tack för svar! Jo jag har hört mig för om reparation, men kan jag som får tillskott av Sociala spara de pengarna på att någon annan kan se och förklara så vore det det bästa! :)

Laddar upp några bilder - LILA markeringar är pressarfotstrycken. BLÅ är "fjädern" som åker upp och ner, RÖDA är haken som sitter fast och via pressarfotstrycken spänner upp, eller ner fjädern - och det är där någonstans jag tror den tappade delen (den som ligger i min hand, såklart) ska sitta för att fjädern/foten inte ska fladdra iväg på eget bevåg! :)

Hoppas du/ni förstår… Har tagit bilderna från olika vinklar bara för att ni ska få en överblick över hur det hela ser ut.  Bilderna är rätt stora så infogar jag dem i texten blir det rena rappakaljan men jag kan däremot skicka dem i ett PM om bildspelet inte är tillräckligt!

Upp till toppen
Annons: