Annons:
Etikettdjursaker
Läst 763 ggr
parsley
2017-04-05 11:35

Hundleksak av fleece

Tips på hur man kan fläta en hundleksak av fleece

Flätor eller kampleksaker av fleece brukar uppskattas av många hundar. I kommentarer till inlägget finns några bilder som visar hur man kan göra. Det finns även en del instruktioner på nätet om man googlar eller tittar på You-tube. Sök efter t ex hundleksak fleece, dog toy fleece, dog tug, fleece tug eller fyrkantig fläta. Det går även att fläta över fingrarna. Jag har haft min fläta lös. 

Har man inga överblivna fleecefiltar hemma, så kan man hitta på loppis, lågprisvaruhus, företag som säljer heminredning och hemtextil, t ex IKEA eller JYSK samt större mataffärer. Känn gärna efter hur töjbar fleecen är innan du klipper och klipp så den blir så stum som möjligt. Det ger en lite stadigare fläta. 

En del vill inte använda fleece av miljöskäl, då små partiklar kan följa med tvättvatten ut och skada vattenlevande organismer. Det finns kommentarer längre ner i inlägget. Jag vet inte om hundar kan påverkas negativt genom att ha en fleeceleksak i munnen. Är man inte bekväm med att använda fleece, så kan kan fläta av något annat material, som man tycker är mer lämpligt.

Annons:
parsley
2017-04-05 11:37
#1

Börja med att klippa 2 remsor av fleece, gärna av olika färger. Motsvarande 3-4 fingrar brukar vara lagom bredd att utgå från.

parsley
2017-04-05 11:39
#2

Gör en knut mitt på eller lägg remsorna som ett kors, med en färg norr-söder och en färg öst-väst. Ändarna från knuten syns på bilden i nordväst respektive sydväst. 

parsley
2017-04-05 11:40
#3

Lägg norr mot söder och söder mot norr, så det bildas två öglor. En ögla över remsan i öster och en över väster.

parsley
2017-04-05 11:43
#4

Trä väster åt öster genom öglan till höger och öster till väster genom öglan till vänster. Bilden visar första delmomentet, väster åt öster. Den långa remsan till höger i bild ska in genom öglan under den blå remsan till vänster.

parsley
2017-04-05 11:45
#5

Dra till så det bildas ett tydligt kors. Upprepa tills flätan nått önskad längd eller remsorna inte räcker till fler flätvarv. Klipp gärna upp öglorna vid knuten, så det bildas fransar. 

vallhund
2017-04-05 12:52
#6

Eller så kan man tänka på miljön o skippa fleece.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
[AnimeV4]
2017-04-05 12:59
#7

Oj, nu syns inte bilderna!

#6 Vad är det som är så dåligt med fleece? Upplys mig!

vallhund
2017-04-05 13:08
#8

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[AnimeV4]
2017-04-05 13:14
#9

Aha, då förstår jag!

parsley
2017-04-05 13:57
#10

r# 6 Lägger till lite om miljöaspekten i trådstart.

Upp till toppen
Annons: