Annons:
Etikettaktuella-evenemang
Läst 539 ggr
parsley
9/7/16, 12:07 PM

Merinokampanj hos Drops

7 sept - 7 okt har Drops kampanj på de garner som innehåller merinoull. 25 % rabatt.

http://www.garnstudio.com/findasale.php?&id=44&cid=12

Annons:
Sagolikt
9/7/16, 1:07 PM
#1

Hur funkar det när en leverantör bestämmer att det ska vara rea på alla deras varor, tjänar återförsäljaren mindre per nystan då? Vet inte om jag uttrycker mig helt tydligt men vi säger att Drops säljer sitt merinogarn till Åke som har en garnaffär. Han säljer det till mig (konsumenten) för 40 kr. Sedan blir det rea och Åke måste sänka priset med 25%, dvs till 30 kr. Ersätts han för sin förlorade tiokrona av Drops? Eller är det Åkes inköpspris som sänks så att han kan sänka sitt pris? Då måste han ju köpa in minst lika mycket som han säljer för att inte gå back på leverantörens kampanj.

Om man får en kupong med rabatt på vad som helst, säg cornflakes, och använder den på Konsum så står det ju "inlöses av Kuponginlösning AB" eller något liknande i kanten på den. Det tolkar jag som att Konsum får tillbaka pengarna jag inte betalar dem för varan (jämfört med ordinarie pris). Men hur funkar det med Drops? Man hör ju så mycket som inte är helt trevligt om dem och garnaffärer verkar ju ofta gå knapert ändå.

(Min plånbok gillar rea men mitt hjärta gillar min garnaffärsinnehavare).

parsley
9/7/16, 3:09 PM
#2

Jag tror att de som säljer Drops garner ska följa Drops prissättning, men jag tror inte att de får rabatt på inköpspriset. Jag är inte hundra procent säker. Det känns som det kan vara lite affärshemligheter inblandade där.

Det verkar som ett antal garnaffärer slutat eller tänker sluta sälja Drops garner, just pga deras kampanjer, så vill man gynna sin lokala garnaffär, så kanske man ska välja ett annat garnmärke än just Drops.

Sagolikt
9/7/16, 4:21 PM
#3

Ja det är min åsikt också, man kan droppa Drops om man vill det men inte droppa sin garnbutik.

Upp till toppen
Annons: