Annons:
Etikettböcker-lästips
Läst 822 ggr
parsley
2016-08-17 09:57

Egna modeller och fler detaljer, ny bok

Hemslöjdens förlag har gett ut en ny bok om stickning. Någon som läst Sticka -detaljer som gör skillnad, av samma författare? Jag har inte hunnit göra det. 

Information från Hemslöjdens förlags hemsida  http://www.hemslojdensforlag.se/sv-se/hemsloejdens-foerlag/sticka-egna-modeller-och-fler-detaljer/ 

Boken kommer förmodligen även att säljas via internetbokhandeln, fysiska bokhandlar och kanske även finnas på bibliotek. 

STICKA - EGNA MODELLER OCH FLER DETALJER

Se större bilder

"I min förra bok Sticka - Detlajer som gör skillnad, var jag mån om att ge dig grunderna till en vacker stickning, nu vill jag ge dig kunskaper som gör det möjligt för dig att utvecklas vidare."  Ulla Engquist

STICKA – Egna modeller och fler detaljer är en bok som uppmuntrar skaparglädjen. Har du en grundmodell du trivs med kan du variera den i det oändliga med olika uppläggningar, kanter, sticktekniker och garn. Vill du utveckla plagget vidare kan du leka med olika typer av ärmar och kragar, eller varför inte förvandla tröjan till en kofta och pröva att sticka fickor och knapphål? Vill du sticka plagget på rundsticka? Här får du veta hur du ska göra när du sätter saxen i det stickade.

I boken finns en grundmodell som lätt kan anpassas till olika storlekar, men du får också lära dig att skapa ett plagg utifrån egna specifika mått och göra en stick-beskrivning. Boken innehåller 20 stickade exempel – det är tröjor, västar och koftor som är tänkta att inspirera och illustrera speciella moment och tekniker.

Du hittar även en lättillgänglig materiallära där du kan läsa om allt från ull till akryl, och lära dig vad du måste tänka på när du väljer garn till din tröja eller vill byta till ett annat garn i en befintlig stickbeskrivning. Materialläran är skriven av Gunnel Andersson.

Det här är andra boken i en serie där monteringens mästare Ulla Engquist delar med sig av sitt kunnande. Den vänder sig till dig som tycker om att sticka och som nu vill gå vidare genom att utforma egna modeller och lära dig sticka mer avancerade detaljer. 

Utgivning 16 september!

Pris: 325:-

Annons:
Upp till toppen
Annons: