Annons:
Etikettkläder-mm-funktionsnedsatta
Läst 1827 ggr
Eda
5/8/16, 8:26 AM

Virkad långschal

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den är tänkt att fungera som ett värmande plagg som man inte behöver trä i armarna och som ändå inte glider ner. Schalen/ponchon består av ett enda rakt stycke placerat över axlarna med hål för huvudet.  

Det kamelhårsfärgade garnet är här Fuga Tweed och tekniken är dubbelstolpar, men man kan naturligtvis också virka den med annat garn eller annan teknik alternativt sticka den.

Beskrivning: Klicka här

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
parsley
5/8/16, 9:19 AM
#1

Tusen tack för beskrivningen. Jag hade sådan tur att jag såg den igår av en slump på Rörelsehinder iFokus.  :) Smart modell, som kan varieras både när det gäller teknik och garnval.

DesK
5/8/16, 10:07 AM
#2

Det är ett så bra mönster! Funderar på om det skulle funka att göra något liknande i t ex fleecetyg…

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Eda
5/8/16, 10:44 AM
#3

Det tror jag går utmärkt!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: