Annons:
Etikettstickning
Läst 1301 ggr
Guldpaddan
2016-01-17 16:03

"Måste" man göra ett nystan av en garnhärva?

Hej! Jag har inte stickat på typ 30år, så tycktete det var dax nu. Jag har köpt ullgarn i en härva. Nu når jag började sticka, premiär även för stumpstickor, så är det ju lite krångligt med härvan. Borde jag ha nystat upp den till ett garnnystan först? Isf, till en rund boll?

Annons:
VildaVittra
2016-01-17 16:08
#1

Det kommer att bli trassel om du inte gör en nystan alternativt sätter upp härvan på en garnvinda.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Farwuq
2016-01-17 16:09
#2

Jag kan inte detta, men nog är väl ett nystan lättare att hantera en en härva?
🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Guldpaddan
2016-01-17 16:13
#3

Jo, jag gissar det, att det är lättare. Tänkte se om det är så "alla" gör, eller om det finns för och nackdelar med att inte nysta upp den till en boll. Jag ska inte sticka så långt med den här färgen, så det är hanterbart, men vad är brukligt/vanligt att man gör?

VildaVittra
2016-01-17 16:14
#4

#3 Den enda orsaken till att ha kvar garnet i en häva, är om du ska färga det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Guldpaddan
2016-01-17 21:51
#5

Tack, då vet jag. Får nysta upp det till en rulle sen.

Veda
2016-01-18 12:13
#6

Nysta det inte för hårt. Det finns risk att det blir utdraget då. Man kan nysta på tummen eller en pinne för att kunna sticka inifrån nystanet. Tänkt i så fall på att Fästa änden utanför när du börjar att nysta.

Annons:
Upp till toppen
Annons: