Annons:
Etikettböcker-lästips
Läst 794 ggr
parsley
1/5/16, 10:09 AM

Sticka sjalar, halsdukar och lite till

Erika Åberg - Sticka sjalar, halsdukar och lite till

Boken innehåller drygt 20 projekt i varierande svårighetsgrad. Bland projekten finns bl a en mönsterstickad halskrage, näverstickning, revlingar (pulsvärmare som man virar runt handleden, lettiska vantar och ett antal sjalar. Fokus ligger på garner från mindre spinnerier i Skandinavien och garn från svenska fåruppfödare.  Projekten känns inspirerande och det är lagom variation på svårighetsgraden. Det finns något både för vana och ovana stickare. Boken innehåller också en del fina bilder på bl a katter och alpackor. Den är definitivt läsvärd, men frågan är om jag kommer köpa den eller om det räcker med ett bibliotekslån. Jag har inte testat att sticka något från boken, så jag vet inte hur välskrivna och lätta mönstren är att följa, men den är inspirerande att bläddra i och jag tycker det är positivt att det fortfarande ges ut handarbetsböcker och inte bara finna beskrivningar på nätet. 

Sticka sjalar, halsdukar och lite till (inbunden)

Annons:
parsley
1/5/16, 10:10 AM
#1

Länk till Bokus med mer information om boken. Den finns även hos andra återförsäljare och kan finnas på bibliotek. http://www.bokus.com/bok/9789155262136/sticka-sjalar-halsdukar-och-lite-till/

parsley
1/5/16, 10:13 AM
#2
  • Inbunden
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 96
  • Utg.datum: 2015-09-28
  • Förlag: Bokförlaget Semic
  • Medarbetare: Larsson, Anja (form) / Nuhma, Malin (foto)
  • Dimensioner: 235 x 205 x 20 mm
  • Vikt: 504 g
  • ISBN: 9789155262136

Information från Bokus med fakta om boken.

Upp till toppen
Annons: