Annons:
Etikettböcker-lästips
Läst 1806 ggr
parsley
7/29/15, 7:50 AM

Helenes Yllebroderier

Helene S Lundberg har skrivit en bok om yllebroderier. 

Helenes Yllebroderier

More Sharing ServicesDela|Share on facebookShare on myspaceShare on googleShare on twitter

Välkommen in i broderiets magiska värld!

Känner du igen namnet Helene S Lundberg?
Klart du gör för Helene är ingen ny författare utan detta är hennes 26:e bok. Hon har gett ut många inspirationsböcker med broderi och olika handarbetstekniker men denna bok är hennes första helt igenom egna utgivning med eget förlag.

I Helenes Yllebroderier delar hon med sig av det hon tycker allra bäst om att göra - brodera på ylle. 

I denna här boken har hon samlat många olika typer av broderier. Från slöna kuddar till smarta fodral och väskor.

Använd mönstrenprecis som de är eller skapa egna varianter. Med hjälp av tydliga mönster som visar vilka stygn jag har använt och listor på garner och annat material kan du lätt komma igång med ditt skapande. Här finns något för alla, från nybörjare till vana brodöser. 

Författare: Helene S Lundberg.
Förlag: Insperance.
Bandtyp: Inbunden.
Utgivningsland: Sverige.
Språk: Svenska.
Utgiven: 2015.
Antal sidor: 128.

Annons:
parsley
7/29/15, 7:51 AM
#1

Informationen i # 0 kommer från Slöjdmagasinets hemsida, som också säljer boken. http://slojdmagasinet.nya-ebutik.se/mjuk-slojd/brodera/helenes-yllebroderier

parsley
7/29/15, 7:53 AM
#2

Jag har inte hittat den på vare sig  Bokus eller Adlibris, men det är möjligt att den kommer att säljas även av dem. Den verkar vara utgiven på författarens eget förlag (ger man ut på egen hand, så gäller det att ha koll på distributionsvägarna). Något ISBN-nummer har jag inte lyckats hitta. Jag ska lämna ett inköpsförslag till biblioteket, så får vi se om de köper in den.

parsley
7/29/15, 7:59 AM
#3

Helene S Lundberg driver även en webshop där hon bl a säljer materialsatser och material till yllebroderier. Cool Wool heter företaget.  http://www.coolwool.se/

Upp till toppen
Annons: