Annons:
Etikettkläder-mm-funktionsnedsatta
Läst 1559 ggr
Eda
2015-04-25 15:35

Randiga cape-schalar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett år sedan stickade jag plagg som jag kallade ”cape-schalar”. De är något mitt emellan cape och schal och består av två raka längder, som är hopsydda. De är mycket lättgjorda och de blev mycket populära. Jag har hitintills fått 1.183 sökningar på dem i min textilochtips-blogg.

Min ursprungliga tanke var att de skulle vara lätta att sätta på sig om man har rörelsehinder, men nu använder sig såväl jag som min dotter dem t.ex. framför Tv:n om vi känner oss frusna!

De jag stickat nu är randiga, den ena stickade jag på bredden och de övriga på längden.
Beskrivning:** https://textilochtips.wordpress.com/2015/04/17/randiga-cape-schalar-stickade-pa-harsan-och-tvarsan/**

    "Lajka” gärna min Facebooksida: Textilochtips 
     eller gå in på min bloggar: Textilochtips & Handikapptips

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
parsley
2015-04-25 15:37
#1

Snygga!

[Sabina]
2015-04-25 15:55
#2

Ja, jag håller med, de var väldigt snygga 🙂
Tyvärr kommer jag inte fram på din textilochtips-länk och inte heller på länken Som det jag tror är beskrivningen till capen.
Jag är dock väldigt intresserad av beskrivningen, för detta skulle vara ett perfekt projekt för en frusen stick-novis som jag 🙂

Eda
2015-04-25 16:17
#3

Ja, jag märkte också att länkarna inte fungerade, har nu trixat i snart en timme.
Till slut skrev jag in hela länkadressen till schalarna och tog bort Facebookadressen till handikapptips som jag skriver in här i stället: 
https://www.facebook.com/pages/Handikapptips/839471609457269?ref=hl 😕

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: