Annons:
Etikettsömnad
Läst 1729 ggr
Sindri
2015-01-31 23:31

Osynligt blixtlås med Husqvarna Automatic

Finns det möjligen någon adapter som gör att man kan använda en pressarfot för osynliga blixtlås till en Husqvarna Automatic där man sätter fast pressarfoten med skruv? Det borde finnas ett fäste man skruvar fast där man sedan kan sätta fast pressarfoten.

Annons:
[SusanneKs]
2015-02-01 09:16
#1

jag tror att en Husqvarnaförsäljare borde kunna ge dig en lösning. Det finns ju adaptrar av många olika sorter.

Sindri
2015-02-01 10:08
#2

Jag pratade med Husqvarna för några år sedan. De verkade inte intresserade -de vill väl sälja nya maskiner…..
En sån adapter borde kunna passa de flesta gamla maskiner där man skruvar fast pressarfoten.

[SusanneKs]
2015-02-02 00:35
#3

Så trist! Jag har haft god kontakt med Symaskinsgrottan i Täby under flera år, de har alltid varit hjälpsamma.

Jag vet att jag har sett alla sorters adaptraroch pressarfötter på amerikanska ebay, men efter nyår gäller tydligen tuffare regler för tull och momsför köp från USA. Kanske kan du hitta något i Storbritannien eller Tyskland, där gäller ju EU-reglerna.

Sindri
2015-02-02 10:15
#4

Wow! Det var ju en bra idé. Har du en aning om vad pressarfot heter på engelska?

Jag beställer en del saker från USA och en liten pressarfot har ingen tull. Det är på högre belopp. Och momsen kan jag nog ta på en så liten grej. Det är till min dotter och hon är värd allt!

Upp till toppen
Annons: