Annons:
Etikettsömnad
Läst 2265 ggr
Saffran0Spice
1/24/15, 3:06 PM

Sy snedslå snyggt?

Hur gör ni för att sy en snedslå eller en kant fint?
Mina försök brukar ''bubbla'' sig, bli snett och se skit ut - så undviker att sy det, men vill kunna det då det blir så mycket finare på ex jackor >.<

Annons:
Grace2009
1/24/15, 3:21 PM
#1

Nålar supernoga och tätt, annars blir det aldrig bra för mig.

VildaVittra
1/25/15, 11:11 AM
#2

Måste bara fråga det mest uppenbara, du använder väl remsor klippta på skrådden?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
1/25/15, 11:16 AM
#3

#2 nu förstår jag inte riktigt?
(kanske är svar nog? XD)

VildaVittra
1/25/15, 11:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Okej, jag tror vi kanske hittat problemet. 😎 Man klipper inte med trådriktningen utan i 45 graders vinkel mot den, då blir tyget elastiskt och lättare att få slätt. Så inga raka bomullsband med stadkanter, utan det ska vara fransar på sidorna så att säga.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
1/25/15, 11:25 AM
#5

#4 Ah, då förstår jag!
Har inte tänkt på det innan, utan har oftast sytt det plagg som skall sys och försöker sy fast snedslån allra sist - så behöver alltså tänka på detta redan vid utklippning av tyget då? >.<

VildaVittra
1/25/15, 11:30 AM
#6

#5 Jupps, men du kan Skarva (och då syr du ihop bitarna i trådriktningen) med småbitar till en lång.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Saffran0Spice
1/25/15, 11:35 AM
#7

#6 ok, skall testa detta
Och försöka göra rätt från börja också =P

VildaVittra
1/25/15, 11:38 AM
#8

Glöm nu bara inte att stryka tre längsgående veck på dom innan du syr så det blir lättare att få raka kanter. Bara för att påpeka en uppenbar sak till. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
1/25/15, 11:39 AM
#9

#8 Tack!
Ja bättre att vara övertydlig än otydlig👍

[SusanneKs]
1/25/15, 7:42 PM
#10

Här hittar du en tydlig beskrivning med bilder:

http://www.lystform.se/Snedremsa.pdf

Upp till toppen
Annons: