Annons:
Etikettbroderi
Läst 1613 ggr
andres
2014-12-12 08:27

Har 100 tals broderade dukar

Hej jag har så mycket broderade dukar som min broderat/och hon var riktigt duktig de har legat i ett skåp sen hon dog i början på 70talet.

Många fina blommor en del på silke andra stora som till matbord och massor av andra.

Min fråga är vet någon / någon som köper sådana fina dukar.

Peter

Annons:
DesK
2014-12-12 08:45
#1

Jag kan vara intresserad av att köpa några av dig.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

parsley
2014-12-12 09:33
#2

Sälj på Tradera. Ta kort på objekten, mät upp dem så du vet du hur stora de är och väg dem så du kan ange fraktkostnaden. Tradera-försäljning kräver en del administration och eget arbete.

Lämna in dem på auktion.  Vilka auktionshallar som finns och vilken typ av gods och hur stora poster de tar emot varierar mellan olika delar av landet och mellan olika auktionshallar. Auktionsfirmorna brukar ta en provision på 20-25 % på klubbat pris. 

Sälj dem i parti på antingen Blocket eller Tradera. Det ger förmodligen mindre pengar än en styckevis försäljning, men det kräver också mindre arbete. 

Sälj direkt till en en antikhandlare. 

Sälj själv via en sk garageloppis hemma där folk får komma och handla hemma hos dig eller på någon "allmänhetens loppmarknad". Vilka som finns beror på var man bor. Det är osäkert vad man kan få ut för pris. Ibland vill folk helst handla väldigt billigt bara för att det är loppis. 

Det finns även en del lokala loppisgrupper på facebook. Det är gratis att annonsera och man behöver inte betala provision som på t ex Tradera, men man får räkna med en hel del jobb, ta bilder, ha kontakt med köpare som kanske inte dyker upp osv. 

Du kan också annonsera ut partiet med textil i lokaltidningen. 

Behöver du inte pengarna. Skänk till välgörenhet.

parsley
2014-12-12 09:41
#3

Om du vill ha en uppfattning om prisnivån, kolla på broderade dukar på Tradera.

Upp till toppen
Annons: