Annons:
Etikettaktuella-evenemang
Läst 3820 ggr
parsley
2014-05-20 19:58

Inspirationsdag med Helga Isaager

Inspirationsdag med Helga Isaager

Den 6/05 2014

Sticka & Stickopp  i Malmö bjuder in till en inspirerande dag den 15 november 2014 kl. 10.00–17.00 med Helga Isaager från Köpenhamn.
Dagen starter med, at jeg viser modeller frem fra mine seneste kollektioner og fortæller lidt om min baggrund og min arbejdsprocess, når jeg designer strik. 
Herefter kan kursisterne afprøve nogle af de teknikker jeg har anvendt i modellerne, og der er også tid til modelberegning: Jeg underviser i modelberegning, så kursisterne kan lære at designe en enkel model efter egne mål.
Kursisterne skal medbringe:
En trøje/sweater, der sidder godt 
En glatstrikket prøve på 12 x 12 cm 
Lommeregner, blyant, viskelæder og ligesidet tegnetrekant 
Strikkepinde i forskellige størrelser  
Garn - gerne i forskellige kvaliteter og tykkelser.

Lokal: Sankt Gertrud i Malmö, Östergatan 7B eller Norra Vallgatan 18, som ligger nära Malmö C.
Kurs avg. 250 SEK för medlemmar i Sticka! 475 SEK för icke medlemmar i Sticka!

Anmälan: maila Eva på stickopp@sticka.org ange namn, ev. medlemsnummer, adress, telefonnummer och mailadress. Skriv Helga Isaager i ämnesraden. Sista anmälningsdag 1 juni 2014.
Vi kommer att bjuda på förmiddagsfika och eftermiddagsfika. Lunch sker på egenhand.
När kursen är full kommer de som kommit med att få mail där det står till vilket plusgiro som pengarna ska betalas till och detaljer kring kursen. Inbetalad avgift återbetalas inte.

Välkomna!
Till en trevlig dag!
Stickopp! Eva, Annette och Inge

Annons:
parsley
2014-05-20 20:00
#1

Informationen i inlägg #0 kommer från Föreningen Stickas hemsida

http://www.sticka.org/sv/

Upp till toppen
Annons: