Annons:
Etikettbeskrivningar
Läst 3479 ggr
ForestSpirit
5/4/14, 2:13 PM

Behöver lite hjälp!

Hej alla stickarglada! 

Har en liten bebis i magen och har tänkt att jag ska sticka en åkpåse till h*n :) Men jag har tidigare bara sticka enkla grejer som sockor, vantar och mössor, så jag är inte så haj på beskrivningar och behöver gärna en beskrivning där det står exakt hur jag ska göra. Speciellt hur många maskor som ska läggas upp! 

Jag har inhandlat garn och var redo att börja idag, men så förstår jag inte beskrivningen! :( Jag hade tänkt att utgå från den här beskrivningen:

http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=14&lang=se

Garnet jag har är Järbo garn Lady, vanligt tvåtrådigt. Tänkte använda mig en en rundsticka nr 5,5 (60 cm rund)

Om det är någon som kan hjälpa mig skulle jag bli super glad! :)

Tack på förhand!

Annons:
Pialinn
5/4/14, 7:30 PM
#1

Vad i beskrivningen förstår du inte???

Enligt Järbo bör man använda stickor nr 4 till Lady.. Men om du stickar väldig "hårt" kanske 5,5 går.  När man stickar rätstickning töjer plagget sej (står i beskrivningen) och använder man för grova stickor blir den ännu lösare.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

ForestSpirit
5/4/14, 8:09 PM
#2

Som jag skrev, jag vet inte hur många maskor jag ska lägga upp!

Jag stickar ganska hårt generellt så det blir nog bra..

ForestSpirit
5/4/14, 8:37 PM
#3

Så dumt av mig, det står ju det i beskrivningen! 😊

Pialinn
5/5/14, 4:59 PM
#4

Eftersom du inte stickar med orginalgarnet eller rätt storlek på stickorna måste du göra ett stickprov. Sticka ett prov som är minst 10'10 cm, gärna större. Sen kan du räkna ut hur många maskor du ska lägga upp.

Alpacka är ett relativt tunt garn, och i mönstret står att du ska använda det dubbelt.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

ForestSpirit
5/6/14, 1:07 PM
#5

Tack!

Pialinn
5/6/14, 8:54 PM
#6

Hör gärna av dej om du får mer problem!

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
ForestSpirit
5/7/14, 2:09 PM
#7

Ja, tack så mycket! :)

Upp till toppen
Annons: