Annons:
Etikettövrigt
Läst 566 ggr
leemland
2014-01-01 18:34

Vad heter tyget?

Jag undrar om någon vet vad det är för sorts tyg på denna bilden: http://media-cache-ak2.pinimg.com/originals/48/c6/8a/48c68add21f36eac098bc81afed35b8a.jpg 

Skulle uppskatta om någon visste vad det hette eller om det finns något liknande typ.  :) Och var man kan köpa det :) 

visste inte i vilken kategori det skulle vara. 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Blodfot
2014-01-01 18:37
#1

gissar på linne, är det inte det så är det snarlikt.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

LinaLj
2014-01-01 18:38
#2

Det ser ut som ofärgat linne. Går att köpa i de flesta tygaffärer både i verkliga livet och online.

leemland
2014-01-01 19:01
#3

Tack så mycket! :) Då ska jag genast kolla in de :) 

En extra fråga: Vet någon var man kan fixa knappar i alla möjliga storlekar och färger? Så billigt som möjligt.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Pialinn
2014-01-01 19:02
#4

Kan vara siden! Finns i många kvaliteter.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Blodfot
2014-01-01 19:03
#5

loppisar?

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

leemland
2014-01-01 19:07
#6

#5 Finns det loppis nu på vinterhalvåret? Skulle behöva senast i mitten av denna månaden liksom.

Tack för svaren!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Blodfot
2014-01-01 19:31
#7

beror på var i landet skulle jag säga.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

leemland
2014-01-01 19:42
#8

#7 Okej. Nere i södra Skåne bor jag :P Får se om jag kan hitta någon information om de :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Pialinn
2014-01-02 09:41
#9

Stoff&Stil finns utanför Malmö. De bör ha nåt liknande tyg.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

parsley
2014-01-02 10:36
#10

Jag tycker det ser ut som sidentyg. Även linnetyg kan användas.

Stoff och Stil har butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö, hemsida, katalog och postorderförsäljning

http://www.stoffochstil.se/

parsley
2014-01-02 10:40
#11

Det finns olika typer av loppisar

  • fasta välgörenhetsloppisar, t ex Myrorna, Röda Korset- Kupan, Emmaus mfl

  • allmänhetens loppmarknad, t ex bakluckeloppis eller platser med bordsuthyrning (kan vara inomhus eller på en bestämd plats utomhus sommartid)

  • privata loppmarknader/antikaffärer som drivs affärsmässigt eller hemma hos någon som säljer ut sina egna saker hemma

  • tillfälliga föreningsloppisar där föreningens medlemmar skänker saker som sedan säljs. Överskottet går till föreningens verksamhet

ABtextil
2014-01-02 12:33
#12

Ser ut som grovt taisiden

leemland
2014-01-02 14:06
#13

Tack för alla svaren! :) 

Ska nog till stoff och stil i helgen och kolla :) Ska också kolla på secondhand butikerna här i byn efter knappar :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: