30. Övrigt

Vad heter tyget?

2014-01-01 18:34 #0 av: leemland

Jag undrar om någon vet vad det är för sorts tyg på denna bilden: http://media-cache-ak2.pinimg.com/originals/48/c6/8a/48c68add21f36eac098bc81afed35b8a.jpg 

Skulle uppskatta om någon visste vad det hette eller om det finns något liknande typ.  :) Och var man kan köpa det :) 

visste inte i vilken kategori det skulle vara. 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anmäl
2014-01-01 18:37 #1 av: Blodfot

gissar på linne, är det inte det så är det snarlikt.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Anmäl
2014-01-01 18:38 #2 av: LinaLj

Det ser ut som ofärgat linne. Går att köpa i de flesta tygaffärer både i verkliga livet och online. 

Anmäl
2014-01-01 19:01 #3 av: leemland

Tack så mycket! :) Då ska jag genast kolla in de :) 

En extra fråga: Vet någon var man kan fixa knappar i alla möjliga storlekar och färger? Så billigt som möjligt. 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anmäl
2014-01-01 19:02 #4 av: Pialinn

Kan vara siden! Finns i många kvaliteter.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Anmäl
2014-01-01 19:03 #5 av: Blodfot

loppisar?

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Anmäl
2014-01-01 19:07 #6 av: leemland

#5 Finns det loppis nu på vinterhalvåret? Skulle behöva senast i mitten av denna månaden liksom.

Tack för svaren! 

/ J 

Anmäl
2014-01-01 19:31 #7 av: Blodfot

beror på var i landet skulle jag säga.

Anmäl
2014-01-01 19:42 #8 av: leemland

#7 Okej. Nere i södra Skåne bor jag :P Får se om jag kan hitta någon information om de :P

/ J 

Anmäl
2014-01-02 09:41 #9 av: Pialinn

Stoff&Stil finns utanför Malmö. De bör ha nåt liknande tyg.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Anmäl
2014-01-02 10:36 #10 av: parsley

Jag tycker det ser ut som sidentyg. Även linnetyg kan användas.

Stoff och Stil har butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö, hemsida, katalog och postorderförsäljning

http://www.stoffochstil.se/

Anmäl
2014-01-02 10:40 #11 av: parsley

Det finns olika typer av loppisar

• fasta välgörenhetsloppisar, t ex Myrorna, Röda Korset- Kupan, Emmaus mfl
  • allmänhetens loppmarknad, t ex bakluckeloppis eller platser med bordsuthyrning (kan vara inomhus eller på en bestämd plats utomhus sommartid)
  • privata loppmarknader/antikaffärer som drivs affärsmässigt eller hemma hos någon som säljer ut sina egna saker hemma
  • tillfälliga föreningsloppisar där föreningens medlemmar skänker saker som sedan säljs. Överskottet går till föreningens verksamhet

Anmäl
2014-01-02 12:33 #12 av: ABtextil

Ser ut som grovt taisiden

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.