Annons:
Etikettbroderi
Läst 4074 ggr
anki1
2013-10-20 20:39

Julduk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här lilla brickduken började jag på förra hösten. När jag börjat med langettkanten blev det lite jobbigt. Det var lite för svårt att få till det så det blev snyggt. Häromdagen föll den på mig och jag avslutade den. den här gången funkade det mycket bättre att sy langetten. Det var mitt första langett.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
anki1
2013-10-20 22:18
#1

Jag vet inte om det syns, men jag har gjort en signatur i vitt (inte helvitt utan lite som väven) längs till höger. jag får skaffa mig en märkbok och rita av de bokstäver och siffror som jag behöver. Kanske kan jag lägga in min signatur i motivet.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

parsley
2013-10-21 07:21
#2

Vilken fin duk.

parsley
2013-10-21 10:16
#3

Vilken fin duk.

anki1
2013-10-22 21:32
#4

Jag har påbörjat nästa. den är enklare. fållad och klar. baara att komponera och sy.

Jag tycker det är roligast utan medföljande garn. Så jag kan välja själv. Då brukar jag börja med att antingen lägga ett vitt bakplåtspapper över motivet och nåla fast. därefter rita jag av motivet. Eller så lägger jag in duken i kopiatorn och tar en kopia på det. Sedan sitter jag med kritor el färgpennor och färglägger som jag tänker mig det. Därefter väljer jag ut garnerna som jag vill h arbeta med.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

kaisakavat
2013-10-25 22:11
#5

Vilka smarta idéer, använda kopieringsapparat och göra egna val av garn! 

Duken är jättesöt!

anki1
2013-10-26 14:15
#6

Det blir mer personligt då. Ofta när man hållit på ett tag har man ju garner som ligger blivt över. så det är bara att ta de, och komplettera vid behov.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
kaisakavat
2013-10-26 15:36
#7

Sant. Jag har en rätt full literspåse med broderigarnrester nånstans på lager. Olika typer, men användbart ändå förstås. 

Drömmer om att någon gång ge mig på fritt bildbroderi, men än har det inte blivit av. Tänker att det då faktiskt skulle kunna vara en poäng i att garnerna är olika grova, mm. Struktur/perspektiv i bilden, liksom. Kanske..

Jag var jätteduktig på att brodera när jag ung, men sen dess har jag nog förlorat mycket av min touch och så ser jag ju sämre. Asch då! 😉 

Det är roligt hursomhelst, att se dina och andras arbeten. Man blir inspirerad.

anki1
2013-10-26 20:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag gör bara ritade motiv. och jag syr bara med bomullsgarner, som man delar i 3 deltrådar. Tidigare hade jag alla garner i plastpåsar. dockvis Numera har jag monterat alla på fotokartong. så här. Jag gjorde 2 rader med hål, som jag träddei med gummitråd. så at det bildades som "fickor som jag trädde i garndockorna i. både öppnade och oöppnade kan förvaras på samma sätt då blev det lättare att förvara dom efter färger.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

anki1
2013-10-26 20:32
#9

ehh . Här var dom bara utlagda på fotokartongen sidan för att få en överblick över ur det skulle bli.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

nickiee
2014-06-16 05:16
#10

jätte fin duk

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Upp till toppen
Annons: