Annons:
Etikettövrigt
Läst 503 ggr
TerriZue
2013-09-16 00:14

Hjälp med förslag.

Hej allihop!

Jag skrev ett liknande inlägg och bad om hjälp inne på virkning.ifokus men jag tänkte att jag kan fråga här också. 

Det är så att min kära lilla mormor fyller år på lördag och hon är en utav de där pensionärerna som har allt hon någonsin kan tänkas behöva plus en miljon grejor utöver det.Hon är med andra ord extremt svår att ge en present till. Dock vill jag ju självklart ge henne någonting när hon fyller år. 

Jag fick en briljant idé, jag ger henne något jag själv stickat eller virkat (vilken mormor kan motstå något hennes barnbarn har knåpat ihop på egen hand?). Jag har bara stickat och virkat i knappt ett år och har inte hunnit prova på så jätteavancerade grejor än så länge (jag har stickat lite halsdukar, sockor, mössor och virkat pulsvärmare och hundratals mormorsrutor). 

Mitt problem: vad ska jag sticka eller virka till min mormor? Det får inte vara något allt för avancerat eftersom jag gärna vill ha det klart tills på lördag så att jag kan ge henne presenten då. Vad gör man till en pensionär som har allt? Ge mig gärna så mycket tips ni bara kan komma på. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
parsley
2013-09-16 09:20
#1

Pulsvärmare eller grytlappar skulle jag gjort. Sådant kan man aldrig få för mycket av. Du kan också virka en brosch. Hon har säkert en väska eller något plagg att Fästa den på.

TerriZue
2013-09-16 12:01
#2

Aaah! Det är bra idéer båda två! Tack så mycket! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

TerriZue
2013-09-18 23:45
#3

Jag har stickat och stickat och stickat (och virkat lite, lite grann) och nu är jag klar med en fin (dock väldigt enkel) sjal och ett par söta, matchande pulsvärmare. :) Tack för tipsen! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Upp till toppen
Annons: