Annons:
Etikettövrigt
Läst 672 ggr
Wanzel
5/29/13, 8:22 PM

Vart kan man köpa...

Jag hittade ett par söta strumpebandshållare när jag kollade runt på nätet. Dock blir det lite saftigt med 288:- STYCK, så jag tänkte; varför inte göra ett par egna? Har ju ändå lite tid över 😛

Här är en bild på strumpebandshållaren

Tyg och nitar är redan klart. Men jag skulle behöva hjälp att hitta följande grejer, gärna i en och samma webshop. Gärna svensk webshop, eller i butik i Göteborg;
- Svarta D-ringar (ca 3cm)
- Hjärtformad ring (ca 3x3-4x4cm)
- Strumpebandshållaren (ENDAST metalldelen. Såhär)

Det kanske är jättelätt att hitta, men jag är tyvärr hemsk på att söka efter saker. Hoppas ni har några tips!

Annons:
parsley
5/30/13, 8:25 AM
#1

Kolla Stoff och Stil. Hemsida, katalog och butik i Bäckebol

http://www.stoffochstil.se/

parsley
5/30/13, 8:26 AM
#2

Affärer som säljer smyckesdelar?

http://www.pagoni.se/

Pagoni är mitt förstahandsval

parsley
5/30/13, 8:27 AM
#3

Tjäder Läder säljer bl a tillbehör till väskor och läderslöjd

http://www.tjaderlader.se/

parsley
5/30/13, 8:28 AM
#4

Slakta loppisgrejer för att komma över de delar du vill ha.

Ibland går det att hitta det man söker på Tradera eller engelska ebay, ebay uk.

Wanzel
5/30/13, 9:49 AM
#5

Kollade på stoff och stil, och där fanns det ju D-ringar, dock inte svarta. Hittade heller inte någon utav de andra grejerna där 😕
Hittade tyvärr inte något på de andra sidorna heller..

Jo, ebay, tradera och Etsy har ju säkert en del sådant. Dock gäller det ju att försöka hitta någon som har flera saker, så man slipper flera fraktkostnader. 
Och så vet jag inte riktigt vad jag ska söka på.. Mest det som är problemet!

Amandla
5/30/13, 10:04 AM
#6

Kolla med Bibbi på Bibbis Textil om hon kan hjälpa dig. Hon är väldigt mån om sina kunder och har finfina priser 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Wanzel
5/30/13, 10:33 AM
#7

#6 Fanns hel del spännande saker där! Lite jobbigt när man inte kunde söka efter produkter. Hittade svarta/mörka d-ringar iallafall! Men tyvärr inte de andra grejerna jag är ute efter.

Fanns varken hjärtformade ringar eller d-ringar på panduro heller 😕

Amandla
5/30/13, 10:39 AM
#8

#7 Mejla Bibbi och fråga, hon kanske vet var du kan få tag på sakerna 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wanzel
5/30/13, 10:44 AM
#9

#8 Okej! Prövar med det 😃

Biadora
5/30/13, 11:03 AM
#10

Strumpebandshållardelen påminner mig om knapparna man spänner fast hängslen med. Kanske kan du hitta några secondhand hängslen att ta delar av?
Och om det inte finns i svart, någon chans att sprejmåla dom? Det kanske är enklare än att hitta det lackat i rätt färg.

Wanzel
5/30/13, 11:13 AM
#11

#10 Jo, men eftersom det finns på etsy så borde man ju kunna få tag i det här också! Gäller ju bara att hitta det. För om man bara söker på sturmebandshållare så kommer man till webshops med FÄRDIGA strumpebandshållare. Lägger man till "sytillbehör" så kommer det fram mest info-sidor.

I värsta fall kan jag ju beställa där, då frakten bara gick på typ 20:-

Men jag hittade dessa. Jag behöver ju inte bandet som är "ovanför", tror ni man bara kan klippa av det? Eftersom den ska fästas direkt i själva tyget.

Wanzel
5/30/13, 7:51 PM
#12

Har kolalt runt lite på Etsy, och när det gäller att söka på engelska så verkar det funka med "heart connector", för de hjärtformade ringarna.

Hittade den här. Helt okej storlek (fast skulle nog hellre vilja ha närmare 4x4cm) men 50:- är lite väl mycket för EN.

Edit: Åhh, det här hade varit perfekt. Varför kunde den inte finnas i silver? 😕

Amandla
5/31/13, 2:49 PM
#13

Måla den! Det finns silverfärg 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Wanzel
5/31/13, 3:17 PM
#14

#13 Men hur bra håller sådan färg? Om man tänker på att den kommer ligga emot huden hela tiden och gnidas, kommer inte färgen börja lossna? 😕

Amandla
5/31/13, 11:56 PM
#15

Ah, tänkte inte på det… Har du hittat några hemsidor där folk gjort liknande saker så kan du alltid mejla dem och fråga vart de köpt sitt material.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wanzel
6/1/13, 10:12 AM
#16

Visserligen, men tror inte att någon som tjänar pengar på en sådan produkt gärna går och berättar vad hen köper sitt material 😕

Amandla
6/1/13, 10:53 AM
#17

Okej, tänkte om det fanns någon som gjort åt sig själv… det borde ju finnas.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wanzel
6/1/13, 10:58 AM
#18

Det är nog möjligt också!
Gäller bara att få tag i någon 😛

Amandla
6/1/13, 11:00 AM
#19

Lägg till DIY i sökningen så kanske du hittar någon? (fast det kanske du gjorde redan från början förstås).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wanzel
6/1/13, 11:06 AM
#20

Jag prövade att söka på "DIY Garters" på youtube, men då kommer det mest upp vanliga strumpeband. Ska försöka lägga till lite andra ord och se om det kommer fram något!

Annons:
Amandla
6/1/13, 11:08 AM
#21

👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wanzel
6/1/13, 11:14 AM
#22

Börjar kännas lite löjligt. Hur svårt ska det vara att få tag i sådana hjärtan? 😕
Det måste väl ändå vara fler som är ute efter sådant? Tänkte kolla på ställen som säljer scrapbooking, men misstänker att dessa inte kommer hålla så bra..

Wanzel
6/1/13, 11:30 AM
#23

Jag tror att jag börjar närma mig någonting nu!
Googlade på hjärta connector, i små förhoppningar om att kanske finna någonting.

Då dök den här upp. Den verkar ju inte helt dum, och dessutom billig! Däremot kan jag inte klicka upp den lilla bilden och se om det är någon text på baksidan. Någon annan som kan tänka sig prova? Mailade iallafall och frågade. 😛

Amandla
6/1/13, 11:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Så här ser det ut, men det går ju förstås inte att se baksidan…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wanzel
6/1/13, 11:48 AM
#25

Framsidan gick att klicka upp i större! Men inte den mindre bilden, som jag tror är på baksidan 😕
Men får vänta på svar på mitt mail. Om baksidan är slät så kan jag ju bara vända på den 😛

Amandla
6/1/13, 11:51 AM
#26

Ah, jag som trodde att den lilla bilden var samma. Men det går helt riktigt inte att klicka upp den, jag försökte öppna den i en ny flik men det blev bara en blank sida.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wanzel
6/1/13, 11:57 AM
#27

Får helt enkelt vänta lite 🙂
Men det hade varit underbart om den var slät på baksidan!

Annons:
Wanzel
6/3/13, 10:52 AM
#28

Fick precis svar, och den är slät på andra sidan! Så just nu verkar det som att det får bli en sådan 😛

Upp till toppen
Annons: