Annons:
Etikettsömnad
Läst 3212 ggr
[RMSLiners]
5/24/13, 4:18 PM

Färggrann Hundbädd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är igång igen med min symaskin och ska nu ge mig på att sy en till hundbädd till hunden. 

Förra bädden var avsedd att ligga i hennes bilbur så hon låg mjukt och varmt, detta blir en helt vanlig vardagsbädd.

Har letat en ny bädd åt henne under så lång tid utan att hitta en som jag vet skulle fastna henne i smaken då hon har krav på att de ska vara varma, gosiga och mjuka annars petar hon inte på dem. Så istället för att leta ihjäl mig bland butiker och nätet efter en lämplig bädd bestämde jag mig för att sy en åt henne då jag ändå vet vad som duger åt henne. Billigare och dessutom kan jag göra den fräckare samtidigt som jag får utlopp för min kreativitet.

Tygerna ni ser nedan är det som skall bli en hundbädd och jag kommer vara mycket noga med att den ska bli perfekt.

Kommer visa processen i denna tråd.

Annons:
[RMSLiners]
5/25/13, 12:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Suttit hela kvällen nu med bädden och blev precis klar. Skippade dock det fluffiga blå tyget på bilden i #0 då jag ansåg att det inte behövdes.

Tyvärr tog jag inte bilder på varje moment då jag fick springa mellan symaskin och min dotter men ni får njuta av de få som blev. 

Jag har en nöjd hund i alla fall som direkt började använda bädden och det var huvudsaken.

Bädden har kostat mig ca 100kr totalt, billigare hundbädd finns inte.

Började med att klippa ut en stor bit från det blå tyget som skulle bli undersidan.

[RMSLiners]
5/25/13, 12:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Klippte sen ut en mindre bit som skulle bli ovansidan och nålade fast den mot botten tyget.

[RMSLiners]
5/25/13, 12:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sydde fast ovansidan på botten tyget men lämnade en öppning för stoppningen.

[RMSLiners]
5/25/13, 12:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Eftersom jag sytt en bit in när jag sydde fast ovansidan så vek jag sedan in kanterna på botten tyget under "fransen" på det övre tyget, nålade fast det och sydde sedan ihop (hörnen fick jag sy för hand för det vägra maskin). Det blev med andra ord två sömmar som går parallellt med varandra.

[RMSLiners]
5/25/13, 12:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Fyllde sedan bädden med bomull och sydde igen hålen för hand. 

Detta blev resultatet.

parsley
5/25/13, 7:48 AM
#6

Snyggt! Bra jobbat! Tack för att du delat. Hoppas vovven blev nöjd. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: