Annons:
Etikettbroderi
Läst 3874 ggr
parsley
5/17/13, 4:52 PM

Broderitävling

Hemslöjdens broderitävling på temat Rädda världen

http://www.hemslojd-tidningen.se/broderi/tavlingsregler-och-anmalan/

Deadline 2 augusti 2013

Annons:
parsley
5/21/13, 8:37 AM
#1

Jag är väldigt sugen på att vara med. Någon annan som är intresserad? Förmodligen är det svårt att komma med eftersom utställningen och tävlingen är jurybedömd, men det känns ändå som jag "hittat" ett broderi att göra, som jag vill ha för egen del och som känns rätt för mig.

Biadora
5/23/13, 6:48 AM
#2

Hmm.. seg som jag är lär inte jag få något klart tills i augusti. Men jag har ett projekt i planeringsstadiumet som kanske skulle platsa.. Planerar o göra en korsstygnstavla efter en varningskylt på jobbet. ^^
Vet inte om det skulle godtas, men jag tycker det verkar kunna passa temat iallafall. Så kanske hakar på o anmäler mig.

Idd
6/8/13, 10:44 AM
#4

Jag tycker det är en jätterolig tävling och jag kulle gärna vilja vara med men jag vet inte alls vad jag ska brodera för något.

OXOX Ida

madebyyou.se

Biadora
6/13/13, 10:13 PM
#5

Mitt 'bidrag' blir inte riktigt som jag har tänkt mig (var svårare än jag trodde o göra eget mönster). Men det kommer inte vinna något pris heller.. men ska försöka få det klart! Tar egentligen inte så lång tid att göra det, men att hitta stunden då jag fokuserar bara på det..

Biadora
6/14/13, 10:27 AM
#6

Hm, nu när jag kollar in de två bidrag under-produktion som har kommit in.. tror inte alls att mitt 'traditionella' korsstygnsbroderi kommer stå sig långt alls. x)

Annons:
Biadora
7/12/13, 5:00 PM
#7

Har "bara" fållen kvar på mitt bidrag nu. Är nog ingen vinnare, en mer van brodös hade nog fått till det på ett par timmar. Men det är nästan klart nu, och mitt mål var hela tiden det att få iväg ett bidrag, inte att vinna. :) Ska kolla om jag kan lägga upp en bild här sen, utan att bli diskvalificerad i tävlingen.

Hur går det för er andra?

parsley
7/13/13, 9:04 AM
#8

Håller på med mitt yllebroderi och kommer att göra det till deadline. Det finns alltid ytor att fylla med stygn. :)

parsley
7/29/13, 8:13 PM
#9

Mitt är klart nu. Det känns en smula nervöst att skicka in det. Oavsett hur det går så är jag nöjd med resultatet. Bilder och sådant kommer sedan. Ska bara skriva en motivering också.

Biadora
7/29/13, 9:30 PM
#10

Vad bra :) Lycka till!

Jag är fortfarande fast på att fålla.. x) Brukar bli så när det 'roliga' är klart. Har redan tänkt ut min motivering. Hade tänkt få klart det idag men som vanligt ligger jag efter i planeringen.
Funderar om jag kanske kan sy fast det runt en pappbit eller något så att det blir mer som en 'tavla' än bara en tygbit, men jag vet inte..

parsley
7/30/13, 10:15 AM
#11

# 10 Jag hade monterat på pappskiva istället för att fålla. Vinnande bidrag ska ställas ut och jag tror det är lättare att visa ett bidrag som är monterat på en skiva jämfört med ett som bara är fållat.

Biadora
7/31/13, 12:39 PM
#12

Nu har jag skickat in mitt bidrag, fast jag är inte riktigt klar. Finns inte plats för fållen på ovansidan och jag antar jag borde sätta dit initialer och årtal någonstans..

Upp till toppen
Annons: