Annons:
Etikettvirkning
Läst 2905 ggr
inkad
4/20/13, 7:42 PM

Förklaring

Jag håller på att bli tokig, jag förstår inte mönstret TROTS att det står exakt hur man gör…Vill någon vänlig själ förklara för en dum person?

Så här gör man mönstret.
Börja i 2:a m från nålen och dra upp 1, dra sedan upp 1 m från 3:e och och 1 m från 4:e lm = 4 m på nålen, dra garnet genom 3 m, sedan genom 2 m, *stick nålen bakom och under de 2 lodräta mbg - som är till vänster av de 3 mbg som bildades då man drog genom 3 m på en gång - och direkt i nästa mb och dra upp 1 m ganska långt = 4 m på nålen, dra garnet genom 3 m sedan genom 2 m*, upprepa *-*. 

När jag kommer till det fetmarkerade går det åt skogen, jag får inte till det alls..

Hjälp

Annons:
VildaVittra
4/20/13, 8:05 PM
#1

Virkad nålbindning ser jag, ska se om jag kan fixa en bra bild eller video. Kan ta en stund.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
4/20/13, 9:35 PM
#2

Så där, hoppas att det syns.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Pialinn
4/21/13, 3:57 PM
#3

Tack för den videon, men vad gör man när luftmaskorta tar slut. Har aldrig sett detta tidigare.

Virkar runt????

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

VildaVittra
4/21/13, 4:12 PM
#4

Då virkar du runt. Med denna teknik går det inte att virka fram och tillbaka, så antingen att du virkar runt som en strumpa eller runt som en julgransmatta (går att göra fyrkantig också beroende på hur du ökar).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: