Annons:
Etikettsömnad
Läst 3126 ggr
anki1
2013-01-19 15:24

symaskin

Idag har jag köpt mig en sprillans ny symaskin. Det blev en husqvarna E 20 jag har packat upp läst manualen och sytt  lite på en provlapp. jag ville inte ha en så avancerad maskin, Jag syr inte så mycket. Den gamla Berninan som sagt upp sig går nu i pension Den är så sliten innuti och reservdelar finns inte längre att få tag i. Den är så gammal. jag fick den i födelsdagspresent för 20 år sedan. Den var gammal redan då, säkert 60-talare tror jag.. Och astung. 17 kg med sin väska Den här väger 6 och har ett smart handtag att lyfta i.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
parsley
2013-01-19 16:25
#1

Lycka till med den nya maskinen!

Amandla
2013-01-19 17:04
#2

Kul med ny symaskin, grattis! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
anki1
2013-01-28 21:05
#3

Den gamla berninan såldes idag. tänk att det finn intressenter på gamla maskiner, som inte riktigt fungerar. fast det är ju en bernina.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Pialinn
2013-01-29 10:08
#4

Gamla maskiner går ofta att repareras, vilket kan vara svår på nyare, då de innehåller delar av plast.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[SusanneKs]
2013-01-29 12:45
#5

Just en gammal Bernina anses tydligen vara otroligt bra. Vill man ha en stark maskin som klarar att sy i kraftiga tyger typ jeans eller tjocka tyger typ fleece sägs det att gamla mekaniska symaskiner är bäst. En tung maskin syr jämnare sömmar än en lätt plastig.

Det finns reservdelar att få tag på utomlands. Gå in på sysidan.se för att hitta mer information.

Hoppas att du blir fortsatt nöjd med din nya sykompis. Ge den god omvårdnad med regelbunden urstädning av damm och trådrester och följ instruktionerna för oljning så håller den längre.

Upp till toppen
Annons: