Annons:
Etikettövrigt
Läst 705 ggr
Skogshumblan
2012-06-01 20:51

Impulsshoppade idag.

Skulle gå in i en garnbutik och se efter ett garn att virka en kofta till min snart 2,5 åriga dotter med. I en reakorg hittade jag ett jättefint multifärgat rosa-gul-vitt-aprikosfärgatgarn från fresco som jag blev helt såld på. SÅ nu hoppas jag bara att de nio nystanen jag köpte ( allt de hade kvar) räcker till en tröja åt doterea mi. Ska göra klart det där mormorsrutetäcket först och sen ska här stickas tröja. Eller så får min mamma göra det, får se hur det blir.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
parsley
2012-06-02 09:14
#1

Tröjtips: Sticka med tre-kvarts ärmar om du är osäker på om garnet kommer att räcka.

Skogshumblan
2012-06-02 09:19
#2

Parsley, tack för tipset!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
2012-06-13 21:18
#3

Humblan, hur många gram väger varje nystan? Är de på 50 gram så borde det räcka tycker jag… kul att se dig här förresten Flört Jag är så sticksugen just nu men ikväll hinner jag bara inte starta upp något nytt. Först imorgon kväll kan det bli, känns som evigheter just nu *sticknödig*


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
2012-06-13 21:38
#4

Amandla, säger samma sak:) Ja 50 g styck. Stickkunniga mamman min fick garnet och sa samma sak- räcker mer än väl. Blir en härlig sommartröja i lite lätt à-formad stil. Själv har jag dåligt samvete för att det där täcket aldrig blir klart. Men nu ska jag väl få tid i sommar att pilla ihop det sista :) Är pysselsugen också. Funderar på vad jag ska virka, en kofta till dotera eller lite blommor och blader att pynta med och ha som bokmärke? Eller som dekoration på doteras kofta kanske ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
2012-06-13 21:53
#5

Frågan för mig vore snarare turordningen Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: