Annons:
Etikettstickning
Läst 4759 ggr
parsley
2012-03-02 16:30

Garntjänst handarbetsklubb

Någon som provat att handla från Garntjänst / Creative Peoples Handarbetsklubb?

Garntjänst i Kilafors / Creative People har en handarbetsklubb för stickat och virkat. Första erbjudandet i klubben var ett par Lovvika-vantar, stickade av garnet Mark&Kattens Samsö. För 99 kr fick man 5 nystan á 100 g av garnet. Två vita nystan som räckte till vantar och 1 nystan vardera av rött, blått och gult till broderi.

Personligen tycker jag att vantarna blev Lovikka-liknande och inte riktiga Lovikka. Ett par riktiga Lovikka-vantar är ska stickas i garn som är tjockare än Marks och Kattens Samsö och dessutom stickas på tunnare stickor. Handarbetsklubbens vantar skulle stickas på stickor 8. Till Lovikkagarn brukar stickor 5 rekomenderas. Det var svårt att brodera med så tjockt garn som Samsö och det fanns ingen beskrivning på hur man skulle göra i den bifogade beskrivningen. Jag har inga problem med att göra en egen beskrivning och brukar kunna räkna ut hur jag ska utföra ett handarbete, men köper jag en färdig materialsats så vill jag gärna ha ordentliga beskrivningar också.

Erbjudandet för mars en trekantssjal i mohari har jag tackat nej till, bl a eftersom jag precis stickat en och inte känner att jag behöver göra en till så snart.

Creative People har även en broderiklubb.

Annons:
Upp till toppen
Annons: