Annons:
Etikettböcker-lästips
Läst 4052 ggr
parsley
2/8/12, 2:02 PM

Sticka halsdukar, kragar, snibbar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sticka halsdukar, kragar, snibbar av Ann-Marie Nilsson

Nilssons förra bok Sticka mössor, vantar, sockor tillhör mina favorithandarbetsböcker. Modellerna är genomtänkta och inspirerande och jag skulle kunna tänka mig att sticka nästan alla av dem.

Uppföljaren Sticka halsdukar, kragar, snibbar fortsätter i samma stil. En del av mönstren från den föregående boken återkommer även i den här boken. Tonvikten ligger på ganska kroppsnära halsdukar, sådana som bärs tätt intill halsen under t ex en sportjacka. Småplaggen känns praktiska, funktionella och genomtänkta. Några överdimensionerade "åttor" eller stora mohairsjalar finns inte i boken.

Beskrivningarna är ganska kortfattade och det kan krävas lite stickvana och egen erfarenhet att ta sig an dem. Modellernas svårighetsgrad är angiven.

Jag har sett en del av modellerna uppstickade på bokmässan i Göteborg och på Hemslöjden i Linköping. Det känns lockande att sticka dem.

Jag har inte köpt boken ännu, men det är definitivt en bok jag kommer att köpa. Det känns som en bok man kan ha glädje av länge.

Annons:
parsley
2/8/12, 2:35 PM
#1

Om Ann-Marie Nilsson på  japansk TV. 13 min på you-tube.

http://www.youtube.com/watch?v=0rxD9_p_Pv4&feature=related

Felix10
4/14/12, 11:47 AM
#2

Tack för tipset , ska genast kolla boken. Stickade halsdukar är det bästa jag vet:)

Upp till toppen
Annons: