Annons:
Etikettböcker-lästips
Läst 2853 ggr
parsley
2/8/12, 9:30 AM

Bokrea 2012

Det här är vad jag hittat med anknytning till handarbete. Ni får själva kolla vilken bokhandel som har vilka böcker eftersom det kan variera.

Reaböcker som jag har läst

Anna Örnberg - Inred lantligt inne och ute. Anna Örnberg har gett ut ett antal böcker om hobby, pyssel och heminredning. Det brukar komma en bok om året och är man intresserad av heminredning så finns det alltid något att hitta i hennes böcker.

Elisabeht Norinder - Sticka Genomtänkta basmodeller stickade av garn från Garnstudio / Drops Design

Mia Bengtsson - Virka roliga amigurumi. Tydliga beskrivningar som är enkla att följa så länge man håller reda på vilket varv man är på.

Kaffe Fassett stickar igen Färgstark design av Kaffe Fassett och relativt lättgjorda modeller

Judy Anne Sadler - Fräckt i fleece. Boken står på barn- och ungdomsavdelningen på biblioteket så den är ganska enkla modeller som främst riktar sig till skolbarn i den.

Ellen Kharade - Fint av filt Osäker på om jag läst den eller inte. Om jag gjort det så har den inte lämnat något bestående intryck.

Uuve Snidare- Ryamattan Faktabok om ryamattor

Helene S Lundberg ett par titlar av henne finns med på bokrean. Genomtänkt pyssel, en del med textil anknytning.

Reaböcker som jag inte har läst

Linda Carr - Vilda fleecedjur med mönsterark

Kate Haxell - Gör dina egna leksaker 20 roliga och enkla projekt

Jan Constantine - Klassiska broderier

Stefanie Girard - Ta en tröja och gör något nytt

Jenny Johansson och Karin Svensson - 33 enkla leksaker av sådant du har hemma

Margaret Hubert - Stora boken om stickning

Margaret Hubet - Stora boken om virkning

Tina Ignell - Hemvävt 45 inredningsvävar

Annons:
parsley
2/8/12, 9:32 AM
#1

Margaret Hubert - Stora boken om stickning

Margaret Hubert - Stora boken om virkning

Två böcker på rean som jag inte känner till. Någon som har dem eller har läst dem och vet om de är värda att köpa?

[Kanonkulan]
2/13/12, 8:13 PM
#2

Stora boken om virkning är jättebra! På vilken rea finns de?

parsley
2/14/12, 11:34 AM
#3

# 2 CDON tror jag hade dem.

Både Bokus och Adlibris reakataloger är så rörigt uppställda att det är svårt att hitta handarbets- och hobbyböckerna.

Upp till toppen
Annons: