Annons:
Etikettnålbindning
Läst 4192 ggr
cillisw
11/23/11, 9:24 PM

Vad är fel?

Min symaskin går helt plötsligt inte att sy snabbt med. Jag vet inte vad det är för fel på den men när jag trycker ner pedalen på max syr den långsamt och trögt. Är det någon som har en aning om vad som kan vara fel? (Jag har en nästan ny AEG symaskin)

Mycket tacksam för svar!

Annons:
[cherstin]
11/24/11, 5:42 AM
#1

Skulle tro att det är något fel på sladden mellan maskin och pedal. Kolla upp det.  Vad menar du med att maskinen är nästan ny? Kolla i dokumenten som fäljde med hur lång garanti det är på maskinen. Kontakta butiken du köpt maskinen av. Finns garanti ska den lagas utan kostnad för dig.

Pialinn
11/24/11, 12:51 PM
#2

Ibland finns det ett reglage som gör att man kan sy långsamt med. Har du kommit åt det????

Kolla i instruktionsboken!

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

cillisw
11/24/11, 4:24 PM
#3

#1 Tack för ditt svar! Jo det jag menar med nästan ny är att jag har sytt tre små plagg med den så den är använd men mycket lite så alltså nästan ny. :)

#2 Ja jag får ta och kolla i instruktionsboken och se om jag hittar något som ev kan lösa mitt problem.

FerretCrow
11/24/11, 8:13 PM
#4

#3 var det längesedan du köpte den? om inte annars är det ju bara lämna in den på service

parsley
11/25/11, 1:09 PM
#5

Jag är mest van vid att sy på äldre maskiner, men kolla om du har någon av de här funktionerna på din maskin.

  1. Det kan finnas en spärr i form av t ex en ratt eller knapp som gör att maskinen bara går att köra sakta. Har du slagit till den spärren så går maskinen långsamt.
  2. Kolla så matartänderna under pressarfoten är uppe och inte har fällts ner. Är de nedfällda så matas inte tyget fram ordentligt.
Upp till toppen
Annons: