Annons:
Etikettnålbindning
Läst 3638 ggr
[cherstin]
2011-07-14 19:40

Skicka paket

Hej! Jag har köpt en av Postens gröna paket á 95:- för att skicka en gåva.

Lämnade in paketet på Icabutiken som är postombud här i stan. Jag fick inget kvitto på att jag lämnat in paketet. Det behövs inte , sa flickan bakom disken. Hur ska jag kunna reklamera om paketet försvinner eller blir förstört?

Har någon av er någon erfarenhet av detta?

MVH Cherstin

Annons:
Lorita
2011-07-14 19:43
#1

om du vill kunna reklamera så får du sända paketet rekomenderat

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[cherstin]
2011-07-15 05:47
#2

Tack Lorita, då vet jag.

Hälsningar Cherstin

TottsiGirl
2011-07-15 15:15
#3

Postens gröna lådor och bubbelplastpåsar skickas som ett vanligt brev och kan inte spåras, vill du att paketet ska gå och spåra får du antingen skicka det som #1 säger som rekommenderat eller som ett postpaket så att paketet då får ett kollinr som man kan följa via postens hemsida, detta kostar dock lite mer.

Skulle ett brev försvinna kan man anmäla detta hos posten men man får ingen ersättning för sakerna som fanns i brevet. Så vill man ha lite mer koll så är det som sagt rekommenderat eller paket som gäller.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

TottsiGirl
2011-07-15 15:17
#4

Ett annat tips när det gäller frakt är Schenkers privatpaket lösning. Dom tar ofta halva priset mot postens paket och man får även ett kollinr så man kan spåra paketet. Dock ersätter Schenker högst ett värde av 1500kr. Har skickat massa paket där de senaste året och det funkar kalas.

www.privatpaket.se här hittar ni deras hemsida :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[cherstin]
2011-07-15 18:02
#5

#3#4. Tusen tack. Det blir nog Schenker nästa gång. Billigare dessutom.

MVH Cherstin

Upp till toppen
Annons: