Annons:
Etikettsömnad
Läst 2465 ggr
Tillerillan
2011-03-17 10:27

Funderar på en Singer CE-150 Futura

Hej

Min fjuttiga symaskin inköpt på Coop börjar lägga av.. FUnderar på något mer rejält men är inne på att den även ska kunna brodera..

Är det någon här som har testat Singer CE-150 Futura????

Annons:
parsley
2011-03-19 12:28
#1

Jag har ingen egen erfarenhet av maskinen. Allmäna råd i samband med köp av symaskin. Provkör. Köp hos återförsäljare. Jämför den maskinen du tänkt köpa med andra likvärdiga. Ska du bara ha en maskin med raksöm och zigzag köp en gammal, begagnad maskin.

[SusanneKs]
2011-03-19 21:10
#2

Instämmer helt med parsley! Men när det kommer till broderimaskiner blir det mera komplicerat. Då måste man ha en nyare. Jag har provsytt demomaskiner (Husqvarna) som inte har fungerat så värst bra. En gång kom en kvinna fram till mig och varnade. Hon hade köpt en sådan maskin och den hade varit på verkstad så gott som hela tiden hon ägt den.

Gå in på www.sysidan.se och läs på ordentligt bland maskinbroderierna. Det verkar som om Brother ligger bra till när det gäller funktion och pris. Jag skulle själv aldrig fundera på en superbillig maskin eller en Singer om den inte är minst 50 år gammal.

Tillerillan
2011-03-20 11:34
#3

Har funderat fram och tillbaka, och har fortfarande inte bestämt mig, det lutar dock mot en som inte kan brodera+en overlocksmaskin.. Men att kunna brodera med maskin har funnits på min önskelista så länge nu, men om det är värt det eller är fortfarande det som snurrar runt i huvudet Tungan ute

Upp till toppen
Annons: