Annons:
Etikettvävning
Läst 9772 ggr
Mammzing
2009-07-24 11:26

Inga Klipp

När man väver massor så borde det kanske vara vettigt med en trasstrimlare. Börjar bli trött av att klippa mattrasor.
Nån som har erfarenhet av INGA KLIPP ?

Annons:
[SusanneKs]
2009-07-24 13:33
#1

Bara sett den demonstreras och tycker att den verkar OK. Någon jag känner skaffade den, men vem?

Pialinn
2009-07-31 15:31
#2

Har inga uppgifter om "inga klipp", men varför inte använda en skärmatta och rull-skärkniv som de som syr lapptäcken.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[SusanneKs]
2009-07-31 17:56
#3

Det är så jag började göra, när jag hade händerna fulla av skavsår efter att ha klippt trasor på förmiddagarna och nystat dem på eftermiddagarna.  Det går bra att skära upp till åtta lager med lakansväv, något färre med jeanstyg.

Mammzing
2009-07-31 22:08
#4

Med INGA KLIPP kan man skära upp till 16 lager tyg beroende på kvalite. Har provat med skär-rullkniv men det äe svårt att få tyget å ligga still. På INGA låser man fast det.
Dyr apparat men säkert bra!

[SusanneKs]
2009-07-31 22:23
#5

När jag skär 8 lager har jag en skärmatta under och en quiltlinjal som jag pressar ned hårt över tyget, Då rör sig ingenting och jag har ett mått  att hålla mig till.

Men jag tror att IngaKlipp är till hjälp om man behöver massor av trasor.

För några år sedan i  USA såg jag en elektrisk trasskärare som skar en trasa i taget. man bara satt där och håll tyget utmed en kant och passade så att allt gick in rakt. Den kostade rätt så mycket och det gick ganska långsamt. Inga Klipp verkar roligare.

Mammzing
2009-11-11 22:14
#6

Nu är hon här INGA!

Uppackad och betittad av mej.
Men tyvärr har jag inte tid att mer än testa nu.
Blir till att skära massor sen när värsta julstöket är över.

Annons:
Upp till toppen
Annons: